
Новият iPad Mini на Apple ще канибализира продажбите на таблетите с по-голям дисплей на компанията. Устройството се продава като топъл хляб. Не е сигурно дали това е добро или лошо нещо. Според проучване на фирма Cowen Group, iPad Mini не вреди на продажбите, а напротив – помага.
В проучването са участвали 1,225 възрастни от САЩ, като 12 % от тях са казали, че ще си купят iPad Mini през следващите 12 месеца. Повече от половината участници твърдят, че това ще е първият им таблет, а 83 % от тях смятат, че устройството няма да замени друго. От 17-те процента, които смятат, че iPad Mini ще замени друго устройство, само 29 % твърдят, че то ще смени 9.7-инчовия iPad.
„iPad Mini създава повече търсене, отколкото канибализира търсенето на други“, твърди Matthew Hoffman от фирмата, направила проучването. „След като 52% от обектите на изследването споделиха, че не притежават таблет, ясно личи, че устройството ще проникне в нова ниша, въпреки, че със сигурност ще открадне малко и от продажбите на iPad 4. Цената му, обаче, е главната причина за привличането на потребителското внимание“.