Huawei стартира нова марка за достъпни автомобили

Huawei обяви намерението си да създаде нова автомобилна марка в партньорство с SAIC. Според информация от Car News China, името на марката ще бъде Shangjie, а представянето ѝ е планирано за 10 април. Първият модел, който ще бъде пуснат, е средноразмерен кросоувър, насочен към младежката аудитория и с иновативни технологии.

Очаква се кросоувърът Shangjie да бъде в продажба в четвъртото тримесечие на 2025 година, с цена между 150 000 и 200 000 юана (около 21 000 – 28 000 щатски долара). Това го прави най-достъпният модел в портфолиото на Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA), клон на Huawei, който се фокусира върху интелигентния транспорт.

Първият автомобил от марката Shangjie вероятно ще бъде базиран на съществуващ модел на SAIC. Един от вариантите е средноразмерният електрически кросоувър Marvel RC7, произвеждан от премиум под-марката IM (Intelligent Mobility). Спекулации съществуват и относно използването на платформата на Rising Auto или Roewe, които също са част от SAIC.

Новият кросоувър, подобно на другите модели на Huawei, ще разполага с усъвършенствана система за автономно шофиране и медийна система, базирана на HarmonyOS. Моделът ще бъде наличен в две версии – изцяло електрическа и с „екстендер“, малък двигател с вътрешно горене, който функционира като генератор.

Това е петият опит на Huawei в автомобилния сектор. Компанията преди това работи с Seres Group (марка Aito), Chery (марка Luxeed), BAIC Group (марка Stelato) и JAC (марка Maextro). Shangjie обаче има потенциал да се утвърди като най-успешния проект поради по-ниската си цена.

Тенденцията за намаляване на цените на „умните“ автомобили в Китай продължава да расте. Например, наскоро представеният Aito M5 Ultra, с най-новата система за автономно шофиране на Huawei ADS 3.3, стартира на цена от 229 800 юана (около 32 000 щатски долара). Новият кросоувър Shangjie може да укрепи позицията на Huawei на пазара на достъпни „умни“ автомобили.