
Открай време Google.com е има изчистен вид – винаги е имало много пространство и ясна подредба. За толкова години търсачката не се промени много като визия, а може би това никога няма и да се случи. Дори главният дизайнер на Google.com спомена в началото на лятото, че самият той не вярва в скоро време да видим нова визия.
ВИЖ ОЩЕ: Вече може да закачате постове в Google+
Material Design е дизайнът, който компанията създаде за повечето свои услуги. Именно това използва като основа за своята концепция дизайнерът Аурелиан Соломон. Той е представил Google с езика на компанията и мисля, че се е справил доста добре. Material Design не е никак лош и, имайки предвид как изглежда Android L, Android Wear и някои други услуги на Google, една промяна в търсачката мисля, че ще е от полза за всички.
На пръв поглед, редизайнът на Соломон изглежда по-малко пространствено ефективен от съществуващия проект на Google, но това е оптическа измама. Все още има също толкова много връзки и резултати от търсенето на всяка страница, но подходът на Соломон има много по-богат, модерен и по-визуално привлекателен вид. Повече за концепцията може да намерите тук.
Дали обаче ще видим такава промяна е по-скоро малко вероятно. Съдейки по промените, които Google направи през 2010 година и негативния фийдбек, който им беше върнат, такива промени няма да са в план графика на гиганта. Последният поне доведе до сериозни оплаквания от гледна точка на натоварване на хардуера на потребителите при зареждане на търсачката. Това 100% не е търсен ефект, имайки предвид знаечението на Google за онлайн света. Именно това ще ги подтикне да я държат максимално семпла и лека.