Google ще прекратят дългогодишната си практика да сканират съдържанието на вашите имейли в Gmail, за да ви предоставят персонализирани реклами. От компанията правят това при безплатната потребителска мейл услуга още от самото ѝ създаване, като скоро това ще приключи.
Новината бе публикувана в блога на Google от Даян Грийн (Diane Greene) — вицепрезидент облачни услуги в Google. Преди това Грийн бе изпълнителен директор и основател на VMware.
Google сканират съдържанието на имейли в услугата си, за да предоставят реклами в самия Gmail. Тази практика обаче скоро ще приключи, като целта е опит да се привлекат повече корпоративни клиенти за облачните услуги. Важно е да се отбележи, че сканирането на имейли в Gmail е валидно само за безплатни персонални акаунти и не работи в G Suite — корпоративната услуга, която Google предлагат на фирми и компании.
„G Suite Gmail не се използва като за персонализиране на реклами и Google реши да последва примера и при безплатната ни Gmail услуга за потребители, по-късно тази година. Потребителското съдържание в Gmail няма да бъде използвано или сканирано за персонализиране на рекламите след тази промяна. Това решение привежда рекламите в Gmail в съответствие с това как персонализираме рекламите за други продукти на Google.“
— Даян Грийн, Google VP