Системата CAPTCHA е на път да бъде заменена. Популярният тест за сигурност, който е познат на всички интернет потребители, бе едно от най-използваните средства за предпазване от ботове. Последната ѝ версия бе представяне на изображения с текст или цифри, които потребителите трябваше да въведат в кутийка, за да бъдат допуснати до страниците. Google наскоро разкри начин как тя да бъде преодолява в 99.8% от случаите. Това наложи и създаването на наследник на системата.
Тази сутрин Google представи своето решение на проблема – NO-CAPTCHA. То вече се използва от Snapchat, WordPress и Humble Bundle, както и други сайтове и услуги. Новият тест работи на принципа на анализа на поведение, което е много по-точна система за идентификация. Повечето потребителите ще видят кутийка, в която се вижда въртяща се зелена чавка. Кликването върху нея потвърждава и „човечността“ на потребителя.
Ако се сбърка това действие, тогава тестът преминава към други оценки. Представя се задача с идентификация на графични обекти, която допълнително да идентифицира потребителя и неговите намерения. Новият тест NO-CAPTCHA, както неговият предшественик, се смятат като обратен тест на Тюринг – доказва се на компютър, че потребителят е човек, а не машина.