Google грабна короната за най-ценната марка в света за 2014 година. Тази информация идва от компанията за маркетингови проучвания Millward Brown.
Всяка година Millward Brown обявява резултатите от своето проучване озаглавено BrandZ. Компанията използва свои собствени метрики и стандарти за да оцени стойността на дадена марка. За последните три години Apple бе безспорният лидер в класацията, но тази година Google успя да се пребори до първото място. Според Millward Brown марката на Google е оценена на 158.8 милиона долара, което е увеличение със 40% спрямо миналата година, докато стройността на Apple спада с 20% до 147.8 милиона долара.
Главна причина за размяната на позициите е фактът, че през последната година Apple сякаш позабави скоростта на иновации и нови продукти, с които потребителите я свързват. Google от своя страна експериментира с нестандартни и иновативни продукти и услуги, като Google Glass, Android Wear, проучвания в сферата на изкуствения интелект, навигационни системи и много други.
На трета позиция в проучването стои IBM с цена от 107.5 милиона долара, следвани от Microsoft и MacDonalds. Все пак нека направим уточнението, че тук става въпрос за стойността на марката в очите на потребителите, според проучванията на компанията. От бизнес гледна точка нещата стоят по съвсем различен начин. Според позициите на компаниите на стоковата борса Apple е най-цената компания в света. Текущата пазарна капитализация на Apple е 522.26 милиарда щатски долара, а тази на Google е 360.91 милиарда.