Може би някои от вас са си мислели това, още когато Facebook активира възможността да правите видео и аудио обаждания през приложението Messenger, към което компанията изцяло мигрира чата си миналата пролет. Но това не е всичко – на конференцията F8, която се проведе вчера, социалният гигант сподели виждането си за бъдещето на приложението. И то започва още от днес.

Виж още: Facebook иска потребителите да четат новинарски сайтове директно от социалната мрежа

Изглежда от Facebook са се вдъхновили от политиката на азиатските чат приложения. LINE и WeChat, които са водещите в тази облат в Китай и съседните държави, позволяват много повече от чатене. Там можете да сваляте допълнителни приложения, които да ви позволят да изпращате различни видове емотикони, стикери, аудио съобщения и каквото още се сетите. Бихме могли да наречем LINE и WeChat платформи. Точно това вече е и Messenger на Facebook – една голяма платформа, върху която разработчиците на приложения могат да създават такива, работещи и интегрирани с мобилния чат на компанията.

От днес имате на разположение над 40 приложения, които могат да се инсталират, за да работят в Messenger – прайщайте GIF-чета, направени с камерата на телефона ви, записани звуци, музика, колажи, дори създадени от вас емотикони и какво ли още не. Ако някой ви изпрати нещо, което не можете да отворите, Messenger просто ви дава възможност да инсталирате нужното приложение, без да излизате от чата.

Facebook има за цел да направи преживяването ви в чата още по-интересно като ви предостави различни възможности. Компанията иска това място да е любимото ви за комуникация с приятели, а вече дори можете да пращате пари чрез приложението. Очевидно Facebook е силно вдъхновена от големите азиатски играчи. Още повече, Зукърбърг и компания желаят Messenger да се превърне в мястото, към което се обръщате, когато имате нужда да комуникирате с някоя компания. Точно така, от днес, освен всичко останало, Messenger се превръща в онлайн търговска платформа.

Компаниите ще могат да интегрират Messenger в своите уеб сайтове, позволявайки ви да потвърждавате поръчки, да се свързвате с обслужване на клиенти, да задавате въпроси за продукти, да получавате информация за нови продукти и т. н. Според анализатора Бен Томпсън купуването на Viber от Rakuten и тази стъпка на Facebook сочат само едно – чат приложенията ще станат наследници на имейла – “мощни рекламни инструменти, които достигат до клиентите на място, което е личното им пространство.” Дали това е за добро е рано да се каже, но в някакъв момент може Messenger да започне да ни залива с реклами от компании.

Messenger вече има няколко бизнес партньора в това си начинание. Повече информация за тях можете да получите на адрес Messenger.com/Business.

Какво е вашето мнение за промяната, внесена от Facebook в чат приложението им? Както за интегрирането на допълнителни приложения, така и за стратегията им, включваща е-търговия и контакт с клиента. Интересно ми е да видя какво мислите.