Like бутонът на Facebook до толкова се е превърнал в неизменна част от всеки сайт, че най-вероятно вече не ви прави впечатление.
След цели три години дизайнът му най-сетне ще бъде променен. От 2010 до сега бутонът е видян над 22 милиарда път дневно в над 7.5 милиона сайта. Новата версия е с динамичен дизайн в синьо тип Helvetica, а вместо добре познатия ни палец имаме буквата F символ на Facebook и Like.
На пръв поглед редизайнът на един бутон изглежда лесна работа, просто смяна на цвета, но всъщност това не е точно така. Той се използва в различни браузъри и се превежда на стотици езици, като това трябва да стане без да се счупи или да се разлее на два реда. Изработката и одобрението на проекта са отнели цели 6 месеца.
Друга важна промяна е сливането на Like и Share бутоните в едно. Повечето потребители може би не знаят разликата между тях, но първият позволява незабавно споделяне на съдържанието, а вторият дава възможност за коментар, преди публикацията. При тестовете в социалната мрежа новите бутони са получили повече кликания от старите, може би заради по-наситения си цвят, на фона на който старият дизайн изглежда някак си избелял.
Ако имате такъв бутон на своя сайт, съвсем скоро ще можете да видите разликата, като ъпгрейдът ще стане факт автоматично в близките дни.