

Социалната мрежа Facebook започна да тества новата си функция, която има за цел да предложи на потребителите си да съставят списък от продукти и услуги, които могат да бъдат закупени онлайн. Нейното официално наименование е Collections и, според запознати, това е една голяма крачка към превръщането на Facebook в социална мрежа, занимаваща се с онлайн търговия.
Новата функция ще бъде представена от бутона „Want“, който ще заеме своето „скромно” място до масово използваните Like и Share както във Facebook, така и в други сайтовете на доста популярни брандове. Услугата вече се тества в САЩ, като предстои нейно разширение извън територията на страната при положителни реакции.
Стоките, които се маркират с Want бутона естествено ще излизат и върху потребителския Timeline. От началото на тестването бяха изразени няколко мнения, според които Facebook ще се преорганизира от социална мрежа в сайт за онлайн търговия. Социалната мрежа заяви, че работи със седем разпространители, сред които са Pottery Barn и Victoria’s Secret, но въпреки това няма да получава комисионни от продажбите. Независимо от това изказване, в някои статистики статуса на социалната мрежа бе променен на „Продаващ”.
Автор: Ангел Симеонов
Източник: Reuters