Една от първите индустрии, които ще бъдат тотално променени при масовото навлизане на самоуправляващите се автомобили, ще бъде тази за транспорт на стоки. Камиони кръстосват магистралите целогодишно; около 6,4 милиона души са шофьори на тирове в Европа и САЩ общо, като до 2030 година специалисти смятат, че до 4,4 милиона от тях са застрашени да изгубят работата си заради автономни камиони.
Много компании в момента разработват електрически и/или автономни камиони, между които и новият стартъп Einride. Шведите представиха тази седмица прототип на първия в света изцяло електрически и напълно автономен камион. Той не само няма място за шофьор — при него липсва цялата кабина.
Вместо това камионът може да се движи по магистралата абсолютно сам или да бъде следен дистанционно от човек зад пулт, който да наблюдава по няколко камиона наведнъж.
Каросерията на автомобила може да побере до 15 палета и да ги превозва на разстояние до 200 километра с едно зареждате. Einride планират вкарването в експлоатация на 200 камиона до 2020 година, които да превозват стоки между Гьотеборг и Хелсингбори. По този начин ще могат да бъдат разнасяни по 2 милиона палета на година.
Einride наричат камиона си T-pod. Заедно с T-pod те разработват и инфраструктурата, необходима му за нормално функциониране, а именно — множество зарядни станции, разположени на различни места по маршрута.
Напомняме, че Tesla също разработват електрически камион, който обаче няма да е изцяло автономен. Да, той със сигурност ще включва Autopilot системата на Tesla, но ще има и кабина, в която да стои шофьор, имащ възможност да поеме контрол над управлението по всяко време.