
Въпреки че повечето браузъри вече имат възможност за избиране на опция, която предотвратява следенето чрез бисквитки (Do Not Track), все пак това не може да бъде преустановено само c тази техника.
Голяма част от спонсорираните реклами, поставени в сайтовете, също следят потребителите с цел да видят как те взаимодействат с рекламите. Поради тази причина EFF (Фондация Електронни Граници) започна да работи със създателите на Adblock, Medium, Mixpanel и DuckDuckGo за създаване на нов и по-сигурен стандарт.
Партньорите искат да обвържат постигнатия опит от специализирания софтуер и да го приложат при браузърите. Според EFF един нов и по-добър стандарт ще осигури и една по-сигурна мрежа. Групата има за цел да създаде мерки, които да защитават интернет потребителите напълно от следене на тяхното поведение от трети страни.