Dropbox-new-logo

След като в продължение на 48 часа имаше затруднения с използването на Dropbox, компанията възстанови нормалната работа на своята услуга.

Първоначалните подозрения за злонамерена атака се оказаха неоснователни. В пост в своя блог, екипът увери потребителите, че всичко е било грешка по време на рутинен ъпгрейд и данните им не са били изложени на риск.

Какво всъщност се случи?

Компанията използва хиляди бази данни. Всяка от тях има една водеща и две подчинени машини. Допълнително се пазят резервни копия на данните в отделна среда. В 17.30 ч в петък е бил планиран ъпгрейд на операционната система на някои от машините. Скрипт е трябвало провери, че няма активни данни за машината преди инсталиране на новата операционна система. По време на този процес бъг в скрипта довежда до преинсталиране на малък брой активни машини. За съжаление са засегнати някои базови двойки и това причинява спирането на услугата. Файловете на потребителите не са изложени на риск по време на прекъсването. За да бъде възстановена възможно най-бързо услугата, екипът използва резервни копия. Големият размер на част от базите данни е причината за забавянето. Добавени са допълнителни проверки и инструмент, който ще ускори възстановяването на данни от архива.

“Знаем, че разчитате на Dropbox и много съжаляваме за прекъсването! Искахме да споделим техническите подробности и да хвърлим светлина върху това, което правим. Благодарим за вашето търпение и подкрепа!”, казва в заключение ръководителят на екипа.