
Мтел включва сред предложенията си за бизнес клиенти Office 365 – пакета с приложения на Майкрософт, предлагани чрез отдалечен достъп по интернет. “От днес 500 бизнес клиенти на телекома ще тестват продукта безплатно в продължение на три месеца”, съобщи пред журналисти маркетинг директорът „Малък и среден бизнес“ в Мобилтел Деян Пеловски.
Office 365 обединява в „облака“ най-популярните решения на Майкрософт: Office Professional Plus (приложенията Word, Excel, PowerPoint, Outlook и други), Exchange Online (имейл от бизнес клас, контакти, календар), SharePoint Online (създаване на сайтове за съвместна работа с клиенти и колеги) и Lync Online (мигновени съобщения, аудио и видеоконференции).
„Office 365 е предназначен за организации и компании от всякакъв мащаб“, каза Георги Ранделов, изпълнителен директор на Майкрософт България. „Премиерата на услугата предизвика голям интерес по-рано тази година. България е една от страните в Източна Европа, в която имахме най-много бета тестери на Office 365 и това означава, че бизнесът се интересува от тези услуги, и има нужда от тях“, добави той.
Мтел ще предлага Office 365 с различни абонаментни планове, определени от Майкрософт, които започват от 5,25 евро за потребител месечно (еквивалентно на 10,27 лева).
Според някои изследвания облачните услуги ще разгърнат пълния си потенциал на световно и локално ниво в следващите три години, като тяхната значимост непрекъснато расте. Днес милиони по света използват „облака“ като безплатно виртуално пространство, в което всеки може да запазва файловете си онлайн и да има постоянен достъп до тях от всяко място и по всяко време чрез интернет.
Все повече компании дават възможност на своите служители за работа извън офиса, но мобилността изисква инвестиции в център за данни и поддържане на определени нива на сигурност. Именно „облачните“ технологии предоставят на компаниите почти безкрайни софтуерни и хардуерни ресурси, които са налични и достъпни при поискване по всяко време и от всяко място, без да са нужни инвестиции в нова инфраструктура. В зависимост от конкретния случай, бизнесът може да намали разходите си сериозно и да спести огромни финансови ресурси, което е ключово предимство в условията на продължаваща криза.