VIVACOM въвежда иновативно решение за мобилни разплащания, което позволява на потребителите на телекома да превърнат телефона си в „интелигентен портфейл” без да се налага промяна на СИМ-карта или специална принадлежност към определена банка. Чрез услугата директно през мобилния си телефон клиентите на оператора ще могат да плащат месечните си VIVACOM сметки, да зареждат предплатени карти, да плащат битови сметки и да купуват стоки от интернет. Плановете са обхватът от предлагани услуги да бъде разширяван интензивно.
VIVACOM използва платформата CellumPay на Целум България, чийто основни предимства са лесната регистрация директно през смартфона и възможността потребителите да използват реквизитите на собствената си дебитна или кредитна карта, без да е необходимо посещение в офисите или подписването на нов договор с банка или мобилен оператор.
Процесът на регистрация става през мобилно приложение CellumPay, което е достъпно за Android и iPhone, регистрацията е максимално улеснена, а покупките се извършват чрез сканиране на QR код. Апликацията работи с всяка издадена от банка в България карта. Единственото условие е потребителят, който иска да ползва смартфона си като „интелигентен портфейл”, да изтегли приложението и да регистрира необходимите реквизити на своята карта в него.
Сигурността на картата се гарантира чрез криптиране на нейните данни на две части, като само половината от чувствителната информация се съхранява в смартфона, а другата се запазва отдалечено в централната база данни. Без наличието на двете половинки е невъзможен достъпът до данните на банковите карти на клиентите.