
Вчера BlackBerry обаяви своя нов смартфон BlackBerry Classic. Classic е телефон за класици, както си личи и от името му. Той не се различава много от това, което компанията ни е показвала до този момент. Като дизайн и изработка най-вероятно ще ви напомни на Bold серията, която беше доста модерна преди години. Като цяло всичко е в минало време, но представено в настоящето.
ВИЖ ОЩЕ: SNAPCHAT ПРИДОБИ ТАЙНО VERGENCE LABS
Като параметри Classic не е нещо забележитено и на фона на днешните смартфони няма с какво да се открои. Дисплеят му е квадратен с резолюция 720 x 720 пиксела, а диагоналът е 3.5-инча. Хардуерната мощ идва от двуядрения 1.5 GHz Krait процесор, Adreno 225 градичен процесор и 2GB RAM. Това, както се вижда, не е нищо грабващо вниманието, но за услугите, които може да ползвате BlackBerry Classic е добре. В крайна сметка тези телефони стават най-вече за имейли и честно казано не много други неща.
BlackBerry 10 е версията на операционната система, което означава, че редом с имейлите ще може да ползвате и някои Android приложения. Друго забележително няма. Hub, Assistant и Blend са някои от приложенията, които ще намерите в телефона, а QWERTY клавиатурата и физическият бутон за навигация са класическите инструменти в [rquote]Смартфон за класици, но нищо повече[/rquote]BlackBerry Classic, които ще ви помогнат да цъкате бързо по менютата.
Апаратът идва и с 8МР камера, която записва Full HD видео, но както се и предполага, не очаквайте умопомрачително качество от нея. Колкото да заснемете нещо набързо или да проведете някой видео разговор с предната 2MP камера, BlackBerry Classic ще ви свърши работа, но от там нататък се ориентирайте към нещо по-сериозно, ако търсите качествени кадри.
Телефонът вече е в продажба и може да се намери за около 449 долара. За България все още не се знае каква ще е цената, но не виждам как ще направят продажби у нас, ако бъде пуснат за повече от 500лв. Това е странен ход на BlackBerry, имайки предвид накъде върви пазарът и търсенето на потребителите. Компанията продължава да залага на остарелите решения, търсейки подкрепа от потребителите, които са свикнали с техните продукти, но те вече стават все по-малко. Не предприема рискове и не предлага устройства, конкурентни на Apple, LG или Samsung. До къде ще ги заведе тази стратегия остава да разберем.