Вчера Apple обявиха официално резултатите от първата финансова четвърт на 2017 година, който период включва коледните и новогодишни празници. Точно по това време изглежда компанията е постигнала нов рекорд — с продадени 78,3 милиона iPhone устройства (което само по себе си е рекорд), Купертино отчитат общо 78,4 милиарда долара приходи. По думите на Тим Кук,
„Развълнувани сме да ви съобщим, че отчитаме най-високите си приходи до сега по време на коледните празници, като счупихме няколко рекорда по пътя. Продадохме повече iPhone-а от всякога, а отчетохме и най-високите си приходи от iPhone, Services, Mac и Apple Watch.“
Не бяха споделени цифри, свързани с продажбите на Apple Watch, за жалост. Средната цена на продаден iPhone обаче също се е вдигнала — с 4 долара спрямо същия период миналата година и сега е 695 долара. Това също е рекорд и Apple твърдят, че се дължи на високото търсене на Plus модела, който е и по-скъп.
От всички приходи, Apple са прибрали печалба от 17,8 милиарда през последните три месеца. Цитиран бе и успех на новите устройства iPad Pro, които също са търсени от потребителите. Това обаче не личи от техните продажби, защото приходите и печалбите от тях са паднали с цели 20% спрямо същия период миналата година.
С повече от милиард iOS устройства по света, приходите от услугите на Apple няма как да не се увеличават — приходите от App Store са се покачили с 18%, на 7,17 милиарда долара, което според финансовия директор Лука Маестри е два пъти повече от приходите на Google Play Store за същия период. Тим Кук пък обяви, че смята да увеличи печалбите от електронния магазин два пъти през следващите четири години.
Не на последно място имаме състоянието на Apple в Китай. Когато Купертино се появиха на тамошния пазар, те смятаха, че успехът им ще е голям. Въпреки силните продажби обаче, това явно не е достатъчно, защото конкуренцията в Азия е голяма — Huawei, ZTE, Oppo, Vivo, Lenovo, Xiaomi… Поради това, приходите на Apple от китайския пазар са спаднали с 12% спрямо миналата година.
Ако трябва обаче да правим директни сравнения, на фона на продадените от Apple 78,3 милиона iPhone устройства, Samsung например са продали съвсем малко по-малко (и все пак по-малко) — 77,5 милиона. Какво ще кажете?