Министерството на правосъдието на САЩ следи бизнес практиките на Apple по отношение на предстоящата й стрийминг услуга, съобщават редица източници. Технологичният гигант оказва натиск върху някои от големите музикални лейбъли, за да принуди услуги като Spotify да премахнат безплатния абонамент, защото така конкуренцията ще бъде драстично намалена, пише The Verge. От министерството вече са интервюирали някои от изпълнителните директори в музикалната индустрия за действията на Apple.
Изглежда Apple е използвала своята власт на пазара и в музикалната индустрия, за да спре лейбълите от подновяването на лиценза на Spotify за безплатен стрийминг на музика. В момента Spotify има 60 милиона слушатели, но едва 15 милиона от тях плащат месечни такси. Премахването на фримиум модела ще постави Apple в челна позиция и американската компания ще успее да вземе най-голям дял от пазара при пускането на собствената й музикална услуга Beats, за която се очаква да предлага доста ексклузивно съдържание.
„През целия път до Тим Кук, тези хора се безмилостни“, казва един от източниците, цитиран от The Verge. Apple също така е предложила на Universal Music Group да плати таксата за лиценза на YouTube, ако лейбълът спре да предлага своите песни в популярния сайт.
Очаква се музикалната стрийминг услуга на Apple да дебютира на WWDC, която ще се проведе в началото на юни. Успее ли американската компания да убеди лейбълите да спрат фримимиум услугите като Spotify и YouTube, то тя може да задмине два от най-големите си конкурента на този пазар, привличайки нови потребители.
Не само министерството на правосъдието следи действията на Apple. Според New York Post американската компания е разследвана и от Европейската комисия за антиконкурентно поведение – дали Apple работи с лейбълите, за да премахне от индустрията фримиум модела. Apple e отказала да коментира случая.