
Спад в продажбите на iPhone в Китай през май месец изместиха Apple на пето място за тамошния пазар. Компанията стои зад производители като Huawei, Vivo, Oppo и Xiaomi, които от известно време доминират там. Докладът, публикуван от Bloomberg, е дело на Counterpoint Research.
В сравнение със същия период миналата година, дялът на Apple от китайския пазар е спаднал от 12% на 10,8%. За сметка на това, дялът на Huawei и Oppo се е увеличил на 17,3% и 11% съответно. Общо производителите от топ 4 (китайските Huawei, Vivo, Oppo и Xiaomi) имат 53% дял от родния си пазар.
През април Apple обяви 26% спад в приходите си година за година на територията на Китай. За района Тихоокеанска азия спадът е с 25%. Според Купертино, резултатите се дължат на „значително намаляване на каналите [и] валутна слабост“.
Това е поредният проблем за Apple в Китай, след като през април услугите на компанията iBooks и Movies бяха спрени от правителството. Освен това Купертино изгуби ексклузивните права върху марката iPhone след съдебно дело, а в Пекин пък Службата за интелектуална собственост забрани продажбата на iPhone 6 и iPhone 6 Plus поради „нарушаване на дизайн патента“ на локален производител.