
През септември месец Interbrand посочи Apple за най-добрия глобален бранд на 2013 година, като тогава компанията измести и гиганта Coca-Cola. Компанията оглави и друг списък с най-ценни брандове. Това е новият списък на Форбс, като Apple успя да бие Microsoft, Coca-Cola, IBM и Google.
Форбс оценява Apple на 104.3 милиарда щатски долара – почти двойно повече от Microsoft, които се намират на второ място. Интересното е, че маркетинговият бюджет на Apple е значително по-малък от трите компании, заемащи по-долни места.
Компанията, която е успяла да се „издигне най-много за една година“ е Samsung, като напредъкът й е с 53% тази година. Влиянието на Nokia е намаляло с 55%, а BlackBerry дори не се споменава в списъка.
В тази забързана индустрия изоставането е равно на самоубийство, обясни специалистът по брандове Кевин Лейн Келър.
Важно е да се отбележи, че маркетинговият бюджет на Samsung е почти тройно по-висок от този на Apple.