14682457093_ceef7d1b4a_z

Apple и IBM официално обявиха началото на ново ключово партньорство, което ще „промени начина, по който хората работят, отстрани големите предизвикателства в мобилния сегмент и даде искра на истинска промяна в бизнеса“. На практика опитът на IBM на „enterprise“ пазара ще позволи на типично насочените към крайния потребител iOS устройства да навлязат в „големия бизнес“, където изискванията за сигурност са съвсем различни.

Новото партньорство ще позволи на IBM да продава iPhone и iPad на корпоративни клиенти директно. iOS устройствата ще имат преинсталирани enterprise приложения, разработени съвместно от IBM и Apple. Новият софтуер ще бъде наличен от края на 2014-та, като работата по него ще продължи и през 2015-та. Двете компании обещават ново поколение мобилни приложения, които ще бъдат директно насочени към различни индустрии като здравеопазване, банкиране, туризъм, телекомуникации, застраховане и д.р. Приложенията ще използват облачната инфраструктура на IBM, която вече се използва от много компании, както и iCloud услугите на Apple.

Не е тайна, че покойният Стив Джобс изпитваше силна неприязън към IBM, които през 70-те и 80-те години на миналия век се бяха превърнали в символ на корпорация, монополно контролираща компютърната индустрия. Под ръководството на Джобс Apple стана лидер на пазара на потребителски устройства и като мащаби отдавана задмина IBM. Поради насищането на пазара на смарфони и таблети Apple и новият изпълнителен директор Тим Кук поглеждат към други пазарни ниши, за да запазят растежа на компанията. Устройствата на iOS всъщност се справят доста добре и на корпоративния пазар, тъй като доста от най-големите компании (част от списъка Fortune 500) вече дават iOS устройства на своите служители. Софтуерът и инфраструктурата на IBM несъмнено ще изстреля Apple на лидерска позиция в бизнес сектора.

Новината обаче означава проблеми за BlackBerry, чиято последна стратегия за спасяване на компанията разчита главно на бизнес потребителите. Microsoft също изразиха амбиции за навлизане на корпоративния пазар. Само бъдещето ще покаже дали Apple ще достигне някогашния статус на икона в бизнес средите, каквато беше BlackBerry. Ще следим темата с интерес.