alibaba

Alibaba Group Holding Ltd инвестира 590 милиона щатски долара в производителя на смартфони Meizu, но все още няма информация с какъв дял се е сдобила компанията. Сделката е с цел да помогне на Alibaba да прокара своята мобилна операционна система на пазара в Китай, чрез устройствата на Meizu, a последната ще има достъп до онлайн каналите за продажба на Alibaba, както и до друи ресурси, казаха двете компании в общо изявление.

Виж още: Рик Остерло от Motorola: Samsung може да последва Nokia и BlackBerry

Китайският гигант в е-търговията Alibaba се оценява на 213 млрд. щатски долара, а инвестицията в Meizu може да не е достатъчна за плановете на компанията. В Китай вече има няколко лидера в бизнеса с мобилни устройства – Xiaomi, Huawei, Lenovo, както и Apple и Samsung. Тези пет водещи марки притежават почти 60% от пазара в страната за четвъртото тримесечие на 2014 г.

Meizu успя да увеличи продажбите на своите устройства от няколко хилади до под 2 милиона за последните три месеца на изминалата година, но все още притежава по-малко от 2% от пазарния дял в Китай. Производителят на смартфони ще интегрира своя хардуер със софтуера на Alibaba, но двете компании ще трябва да се борят с доста сериозна конкуренция.

Според правитеслтвените данни около 557 милиона души са имали достъп до интернет през мобилните си устройства, но в през 2014 г. в Китай са доставени 389 милиона смартфона, което е спад в сравнение с предходната година, когато тяхната бройка възлизаше на 423 милиона, е информацията от китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии.