В тази статия ще ви представя бета версията на мобилното приложение Alantu за Android. Идеята на разработчиците не е нова, но тя може да привлече повече хора към каузата. Alantu е приложение, което дава възможност на всеки потребител да използва свободните хардуерни ресурси на своето устройство за благотворителни цели. То използва системата BOINC, която се е наложила като една от най-надеждните за такива цели за настолни компютри, но го прави по малко по-различен начин.
Стандартните приложения от този тип работят по един и същи начин – потребителите се регистрират с име и парола за различните проекти, след което започват да приемат задачи. За всеки обработен резултат се дават точки, които се трупат в личните профили на потребителите. Тези точки служат като мерило за свършената работа.
Alantu променя тази концепция, с надеждата, че техните свежи идеи ще привлекат доброволци към благотворителната кауза. Alantu работи с няколко нови ключови думи, които имат за цел да предизвикат интерес. Приложението е направено с много вкус, всичко е като игра (напомня ми малко на Ingress) и като цяло [rquote]Става въпрос за благотворителната кауза[/rquote]разработчиците искат да направят целия процес на настройка и работа максимално улеснена.
Alantu може да се настрои в един от двата режима – Hunter (ловец) и Sleeper (сънуващ). Ловците управляват сънуващите и определят към кои проекти ще се прикрепят. Всеки потребител може да избере каква ще е неговата роля – дали ще разпределя към какво да допринесе или ще предпочете да свърши полезна работа. В режим на сънуващ (Sleeper), за всяка свършена задача, която се докладва на ловеца (Hunter), се дават точки. С натрупването на повече точки се преминава към следващото ниво. Самите нива са подобни на компютърните игри. Те имат определени граници и при преминаването на всяко отделно ниво се трупат значки (badge), които служат като трофей за лична гордост. Изпълнението на задачи се извършва единствено при липса на активност на телефона, когато устройството е свързано в зарядното устройство и е свързано с Wi-Fi мрежа. Това се налага, защото се изпълняват интензивни изчисления, а някои задачи са обемни и биха се забавили твърде много, ако се теглят през мобилната мрежа.
Техническите изисквания за Android приложението (все още предстои пускането на iOS версия) са: Android 4.4 KitKat, 1.5 GHz двуядрен или 1 GHz четириядрен процесор, както и 1 GB оперативна памет. В официалния сайт е публикуван и списък с поддържаните устройства, които са тествани от разработчиците.
За момента голяма част от възможностите на приложението не работят. Може да се регистрирате единствено като Hunter, но потребителският интерфейс и идеята са проектирани наистина обещаващо. С нетърпение очаквам първата стабилна версия на приложението и съм сигурен, че доста хора ще се включат. Можете да разберете повече и да се включите и вие в проекта в официалната страница на Alantu.