

Най-голямата компания за газирани напитки в света Coca-Cola прави нова стъпка към оневиняването си по повод затлъстяването на консуматорите. Гигантът си партнира с организацията с нестопанска цел Global Energy Balance Network (GEBN), които са провели интересно ново проучване. Освен че представлява интерес, то е и, може да се каже, доста спорно. Според него лошата диета в лицето на обработените храни и напитки не е причина за затлъстяване. По-скоро това е поради липсата на физически тренировки от страна на хората, приемащи такива храни.
Според New York Times Coca-Cola има за цел да накара хората да тренират повече, а не да ядат по-малко полуфабрикати, храни от т.нар. fast food група и напитки с високо съдържание на захар. По думите на вицепрезидента на GEBN Стивън Н. Блеър,
„Голяма част от фокуса в медиите и научните журнали е „О, те ядат много, ядат много, ядат много“. Така се опитват да набедят бързите храни и напитките със захар. В крайна сметка няма никакво доказателство, че те са причината [за затлъстяване].“
Реалността обаче е малко по-различна. За да водите здравословен живот, то вие трябва да приемате едно определено количество калории на ден (средно смятано за около 2000) – приемайте по-малко и ще сваляте килограми, приемайте повече и ще качите. Да, тренировките помагат за изгаряне на доста калории, но не са в основата на здравословния живот. Много хора живеят здравословно и без да тренират всеки ден.
Още повече, скорошни проучвания потвърдиха, че приемането на голямо количество обработени храни и напитки с високо съдържание на захар би довело до затлъстяване, а не липсата на тренировка. Пределно ясно е на всички, че добрата всекидневна диета намалява риска от затлъстяване и предпазва от болести свързани с това. По думите на д-р Питър Коен от Харвард пък, много по-лесно е да извадите 500 калории от диетата си, отколкото да намерите времето за тичане всяка сутрин, което също изгаря толкова енергия.
В заключение ще споменем, че въпреки че Coca-Cola е една от най-печелившите компании в света, те все пак отчитат спад в продажбите си за последното десетилетие, особено в САЩ. Хората все повече се отдръпват от газираните напитки, тъй като очевидно са загрижени за здравето си.