thumb640x320_motorola-samsung-fin-nokia-blackberry

В скорошно интервю за New Yorker Джони Айв заяви, че Moto Maker е дизайнерска абдикация, защото в ръцете на потребителите са оставени прекалено много възможности за персонализация. Разбира се, Motorola не остана длъжна и отвърна на удара.

Виж още: WSJ: Apple е поръчала над 5 млн. бройки Apple Watch 

Рик Остерло, главният оперативен директор на Motorola, каза пред BBC, че компанията следва „различна философия“ от тази на Apple. „Ние вярваме, че крайният потребител трябва да бъде пряко включен в дизйнерския процес на продуктите.“, са неговите думи. Остерло не се фокусира върху самия дизайн на Apple, а избра съвсем друг подход – цените. „Ние виждаме истинско раздвоение на пазара, където има компании като Apple, които правят доста пари и таксуват на такива безбожни цени. Ние мислим, че това не е бъдеще и вярваме, че бъдещето е в предлагатането на сходно изживяване и голям избор за потребителите на достъпни цени“, заяви Остерло.

Директорът на Motorola визира ценовата реазлика между моделите iPhone-и и Moto G и Moto E, които са бюджетните устройства на компанията, предлагащи повечето функции, от които потребителите имат нужда. „Най-големият провал на индрустрията за мобилни телефони е и най-голямата му възможност“. Motorola успява да предостави тези устройства, но по този начин все още не е успяла да преобърне бизнеса, а Apple от другата страна със своите „безбожни“ цени си докара най-голямата печалба в историята на компанията.