
Доста често се е случвало сметката, която получаваме от мобилния ни оператор да не съвпада с това, което сме очаквали. Понякога не обръщаме внимание и си затваряме очите, а понякога търсим правата си докрай. В много случаи обаче вината е в самите нас.
В тази статия ще ви дадем съвети как да се предпазите от нежелани сметки:
1) Когато си купувате смартфон за първи път добре разучете как работи това устройство. Ваше право е да поискате помощ от даден служител.
2) Абонирайте се за тарифа или пакет с неограничен интернет. Ако, разбира се, решите да ползвате смартфона си само където има Wi-Fi, то това се обезсмисля. Но ако използвате интернет от мобилната мрежа и сте на някой по-стар абонаментен план, интернетът ви ще излезе доста скъп.
3) Изключете всички синхронизации на смартфона си и оставете само тези, от които имате нужда. Има много приложения, които постоянно имат връзка с интернет и, ако сте на обикновен тарифен план, ползването на смартфон може да ви излезе солено.
4) Когато не желаете да използвате мобилен интернет изключете генерално услугата, а не само от телефона. Понякога неволно човек може да я включи.
5) Най-добре гледайте клипове в интернет през Wi-Fi, тъй като един музикален клип например е около 20 MB.
Това бяха съвети за смарт потребителите. Сега ще ви дадем съвети, които се отнасят, както за смарт потребители, така и за хора, имащи обикновени телефони:
1) Когато сменяте тарифния си план винаги проверявайте дали сте преминали вече на него.
2) Когато сменяте тарифата си някои планове изискват отново да въведете номерата, с които говорите безплатно.
3) Ако живеете или се намирате в пограничен район, настройте телефонът ви да избира ръчно мрежа, към която да се свърже. Често сигналът на операторите в съседните държави е по-силен и се случва във фактурата да е отразен роуминг, който всъщност не е ползван.
4) Проверете във фактурата си дали не сте абониран за някоя музикална или всякакъв друг вид услуга. Ако не ги ползвате най-добре спрете достъпа си до тях.
5) Разгледайте добре всички детайли около тарифния си план, като например начин на отчитане, първоначална такса за свързване, дали минутите имат приоритет спрямо други минути, включени в плана и т.н.
Това бяха съвети, които на много хора биха били полезни. Много от нас вече имат смартфони и са запознати с това как функционират тези устройства, но все още има хора, които тепърва се запознават с тях. Също така много хора изобщо не се интересуват, от това какъв тарифен план използват и какво включено има в него. Добре е да сме по-внимателни, когато избираме ново устройство или подписваме нов договор.