

Ако се опитвате да сключите сделка или просто имате нужда спешно да се свържете с клиент, то телефонните разговори са много пo-ефективни и полезни от имейлите.
Изпращането и получаването на имейли е една символична игра на котка и мишка. Ако клиентът, на когото пишете не иска да се обвързва с вас, то той или ще се забави с отговора или ще отговори на онези изречения от мейла ви, които са с най-малко значение за вас и бъдещата сделка.
[cquote]Онлайн комуникацията е по-труден за ползване бизнес инструмент[/cquote]
Онлайн комуникацията е по-труден за използване бизнес инструмент. В телефонния разговор се крие успехът, тъй като обвързвате не само гласовете си, но и отделяте еднакво време за обсъждане на наболелите теми или въпроси. По този начин човекът отсреща не може да се забави с отговора, а напротив – трябва да отговори веднага. Същевременно той ще бъде омайно принуден да отговори на всички ваши въпроси, а не само на специално избраните от него. Разбира се, съществува и моментът, в който клиентът не иска да отговаря на определени въпроси или просто все още няма ясно структурирани желания.
Да, понякога таргетът не иска да си вдигне телефона или той просто е изключен, но това не прави разговорите по-малко ефективни. Ако човекът не иска да се обвързва с вас, той освен че няма да си вдигне телефона, няма и да ви отговори на имейла.
В обажданията се крие магията на човешкия контакт. Самият факт, че сте се свързали специално с човека и сте отделили част от ценното си време, за да разговаряте с него, е достатъчно голям плюс. Тук също съществува вариантът клиентът да не пожелае да подписва споразумение с вас, но пък ще ви запомни достатъчно добре, че да ви има предвид, когато реши, че е готов на предложената от вас стъпка.
Контактът „лице в лице“ продължава да е най-ефективното средство при бизнес комуникацията и не само, но телефонните разговори застават плътно зад личните срещи. Все пак, за да се видите с някого, преди всичко трябва да го убедите да излезе от комфортната зона на офиса си или просто да пожелае да ви приеме в него. Какво по-хубаво начало от един приятен, ненатрапчиво ангажиращ разговор по телефона?