Google Search

Google се превърна в гиганта, какъвто е днес, предоставяйки най-добрата услуга за търсене в света. И въпреки огромните усилия на Microsoft и Yahoo да разклатят лидерската му позиция, той продължава да бъде най-предпочитаната уеб търсачка. Но дали резултатите от търсене са също толкова добри, както преди?

Според предприемача Аарон Харис, съосновател на сайта Tutorspree, резултатите при търсене в Google отдавна не са с безкомпромисното качество, което ги прославяше преди години. Причината? Около 83 процента от тях не са органични резултати, а платена реклама и продуктово позициониране. Поне докато не стролнете надолу в първата страница.

Google search results
Само 13% са органични, неплатени резултати

„Използвам 13-инчов Macbook Air. Прозорецът на браузъра ми изпълва целия екран. Рекламите в търсачката заемат 29 процента от страницата. Картата на Google, показваща близки локации, заема 7 процента. А горната лента за навигация, която показва нотификациите ми от Google+, заема 14 процента.“ – коментира Аарон Харис. „Първият резултат? От Wikipedia. Следващите два? От Yelp, който търсачката определено се опитва да закупи и погълне.“

Според Харис, Google променя търсачката, която го „направи велик,“ за да обслужва продуктовата гама на собствените си продукти. Той добавя, че: „Ако по някакъв начин конкурираш Google, попадаш под неговия мерник. Шансът ти да се класираш на челни позиции в търсенето, за да събереш нови посетители, е малък и всеки ден намалява все повече.“