google-headquarters

Може да се каже, че изпълнителният директор на Google Лари Пейдж е в настроение за резитба. Откакто пое поста през април 2011 г., той работи усърдно по въпроса да се привлече повече внимание към Google. В т.нар. „пролетно почистване“, което компанията проведе миналата седмица, безвъзвратно загинаха 5 продукта, включително Google Reader.Последният път, когато подобна чистка се проведе беше през месец септември. Тогава гигантът беше по-безмилостен и заличи 8 продукта.

Ироничното е, че компанията запазва почти комичен набор от инициативи. В това число влизат обиколките на брандираните им коли, които извършват картографската услуга Google Maps, множеството им високотехнологични очила, многобройните социални мрежи за мобилни устройства, операционните им системи и всичко между изброените. Явно те са по на сърце на компанията, в сравнение с Google Reader, който пожъна големи успехи.

Кои са другите кандидати, които би трябвало да попаднат в следващата чистка на Google?

Google TV. Това е телевизионна платформа, която е с предназначение да събере в себе си YouTube, Google Play и уеб сърфирането в нашата всекидневна. По първоначални данни се е очаквало услугата да носи приход от по 3 млрд. долара на година. За момента от компанията не разкриват доколко са оправдани очакванията, но явно платформата не е достатъчно успешна.

Google Groups. Изглежда, че компанията не се грижи толкова за тях.  Сериозните онлайн групи са склонни да спрат използването на дадена платформа и да се преместят на такива като StackOverflow, Discourse и phpBB. Преди време архивите на Google Groups са били двигателят, който е определял кой ще бъде топ приоритетът на компанията. За съжаление тези дни отдавна са отминали, защото рекламодателите вече не се интересуват от съдържанието им. Поради тази причина е чудно защото Google все още го държи.

Blogger. Когато през 1999 г. Евън Уилямс пуска Blogger, той бил най-лесният начин за създаване и поддържане на блог. Но оттогава нещата в световен мащаб доста са се променили. Конкурентната мрежа Tumblr има социални функции, които са значително по-добри от тези на Blogger. WordPress пък е много по-лесен за персонализация и има доста силно развитие и подкрепяща го общност от разработчици. Може би единствената причина Google да запази Blogger е запазване на съдържанието и избягването не ответна PR реакция.

Google Offers. Сайтът предоставя на потребителите „сделката на деня“ и е насочен към основните пазари в САЩ и чужбина. През 2011 г. Google стартира това копие на Groupon, след като сделката по придобиването беше отказана. Оттогава Groupon и неговият съперник Living Social са в постоянна борба.

Google Apps. Годишно това приложение носи 1 млрд. долара приходи. Събирането на продуктивни апликации на едно място са усилията на Google да привлече корпоративни IT клиенти.

Нека не забравяме, че приходите от приложенията представляват едва 2% от годишните продажби на гиганта.

Информация: Wired

Изображение: 9to5Google