Хотелите вече започват да се адаптират към новата реалност, което води до ръст в използването на туристически платформи

 

Хотелиерският бранш е свидетел на най-голямата промяна в туристическите навици от десетилетия насам – дигитализацията на почти всеки аспект от почивките. Въпреки че тази тенденция съществува от години, тя се ускори значително през последните месеци, а пандемията и свързаните с нея ограничения за пътуване само допринесоха за това.

 

“COVID-19 не е убил желанието на хората да пътуват. И това се вижда от нарасналия интерес към туристически услуги. Той просто ускори една промяна, която вече беше започнала от преди няколко години. Когато мерките в различни европейски страни започнаха да се разхлабват, се видя, че хората все още искат да пътуват. Търсенето в интернет по изрази като „почивка“, „семейна почивка“ или „луксозно пътуване“ са се увеличили устойчиво с намаляване на ограниченията за пътуване в Европа, като по някои от тези изрази търсенето е нараснало с над 20 процента. Поръчките през дигитални платформи за хотели също отчитат ръст на месечна база“ – споделя Свилен Петков, съосновател на българската туристическа онлайн платформа Luxury Discounts.

 

Според него, интересът към туристически услуги е бил прекалено голям преди кризата, за да може да изчезне изведнъж. „През последните десетилетия имаше експоненциален растеж на туристите в много страни и очакванията са тази тенденция да се запази и след настоящата криза – поне до 2030 година. Туристическите потоци в някои градове доведоха до там, местното население да започне да протестира срещу големия брой посетители. В добавка, този сектор не е и толкова зависим от нарушения в глобалните вериги на доставки, за разлика от други икономически сегменти. Всичко това показва, че туризмът притежава необходимата устойчивост за да излезе от кризата бързо“ – добавя още Свилен Петков.

 

Според съоснователя на Luxury Discounts, обаче браншът тепърва ще претърпи сериозни промени в следствие навлизането на дигитални туристически платформи. А хотелиерите и останалите участници в екосистемата ще трябва да се адаптират към новия начин на мислене на пътуващите. „Хората все по-често се организират сами, използват онлайн платформи за да си изберат хотел, да резервират стая, а след това и да споделят впечатленията си от почивката. Затова за фирмите в бранша е важно да подобрят своето дигитално присъствие – собствените си уебсайтове, както и профилите си в различни платформи и да заложат на качественото онлайн съдържание. Не на последно място – да помислят за всички елементи в обслужването, които биха могли да предизвикат негативни реакции в социалните мрежи след това“ – убеден е Свилен Петков.

 

Българският туристически сегмент е добре позициониран в тези условия поради естествените дадености на страната ни като красива природа и множество исторически забележителности. Не на последно място – и поради географското си разположение. Наблюдава се тенденция, след намаляването на ограниченията за пътуване европейските туристи да търсят по-близки дестинации, за сметка на по-далечните и екзотични почивки, а близостта на България я поставя в много добра позиция. „Това, което остава, е ние самите да си свършим работата и да подобрим присъствието си в дигиталното пространство, за да отговорим на променящите се туристически навици в световен мащаб“ – посочва още Свилен Петков.

Сподели
Предишна страницаОбслужете колата, за да ви служи добре
Следваща страницаБактерии на 100 милиона години хвърлят светлина върху миналото
Технологичен журналист от 1999 г. (nauka.offnews.bg, сп. Икономика, сп. Enterprise, в. БАНКЕРЪ, в. Computerworld и др.) и предприемач от 2007 година. Съсобственик е на уеб медиите Smartnews.bg, Avtora.com, Newbusiness.bg и Teenews.eu, както и собственик на Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Kreativen.com, Smartage.bg, Projectmedia.bg, Stroimedia.bg, Vsichkikoncerti.com и др. Партньор е в няколко стартъп начинания и други бизнес проекти. Начинаещ автор на фантастични разкази и запален фен на Pink Floyd, Led Zeppelin, StarCraft, Half-Life, Джей Джей Ейбрамс, Уилям Гибсън, Дан Симънс, Стан Лий и Майкъл Крайтън.