Oт Symantec публикувахa доклад свързан с рисковете за сигурността на пазара на приложения за Android (Google Play) през първата половина на тази година. Докладът представя тенденциите при злонамерения софтуер (malware) и изключително агресивния мобилен рекламен софтуер (madware), като последният се отнася до приложения, които използват агресивни бази данни за реклама (ad libraries). Базите данни за реклама могат да събират информация за потребителя на приложението с цел таргетирана реклама. Някои от тези бази данни обаче могат да позволят изтичане на информация или да провокират неприятни практики като показване на реклами в секцията за известяване, създаване на рекламни икони или променяне на букмарковете на уеб браузъра. Тези бази данни ние наричаме агресивни бази данни за реклама.
В средата на тази година бяха познати 65 бази данни за реклама и над 50 процента от тях бяха класифицирани като агресивни. Процентът на приложенията, които използват агресивни бази данни за реклама, бележи ръст от 2010 г. насам, достигайки 23 процента през първата половина на 2013 г. Според докладът, потребителите могат да очакват най-много madware софтуер, когато свалят приложения от категорията Personalization в Google Play, следвана от категорията Utilities & Demo, както и от категорията Racing Games. Това контрастира с присъствието на malware софтуера, който е най-вероятно да бъде открит в категориите Photography, Arcade & Action Games и Entertainment.
Съвсем очаквано, malware софтуерът бележи стабилен ръст заради обема познати образци зловреден софтуер (с изключение на madware софтуера и grayware – дразнещ, нежелан софтуер). През месец юни 2013 г. той достига до 275,000 и отбелязва четирикратен ръст в сравнение с месец юни 2012 г.
Докладът с анализа на мобилния рекламен софтуер (adware) и злонамерения софтуер (malware) вече е достъпен тук.