На пазара вече има какви ли не носими устройства. Потребителите имат голям избор от умни часовници, гривни и други аксесоари, дори за домашни любимци, но независимо от новите функционалности на тези джажди, те не са променили много формата и вида си. „Когато създаваш носими устройства, има много предположения къде нещото, което правиш, докосва кожата“, казва Маделин Генън, изледовател в Autodesk.
Тогава как тези технологични джаджи могат да бъдат изработени по-персонализирано в бъдеще? Чрез премахването на всички тези догадки. „Ако ще започвате да създавате неща за тялото, защо просто не ги направите върху него“, казва Генън. Тя проучва различни техники за моделиране, които използва върху кожата на човек като директна платформа. Нейният прототип се нарича Tactum.
Идеята на Генън е вместо да използва системите за компютърно проектиране (CAD), тя се спира на Kinect сензор и проектор за създаване на виртуална среда за моделиране директно върху ръката ви. От проектора се излъчват сини светлини върху кожата, представляващи базовата геометрия на носимото устройство, което на по-късен етап ще носите. Kinect следи вашето тяло и правилното изравняване на проектираното. Регулирането на дизайна става чрез плъзгане на пръсти – „вашата кожа и ръка са еквивалента на мишката и клавиатурата“, казва Генън. Създаденото от вас след това може да бъде получено от 3D принтер.
Tactum е все още в прототипна форма, но Генън смята, че в днешно време има доста приложения за него. Според нея тази технология може да изиграе доста важна роля в медицинските устройства и протезите. Лекарите вече създават персонализирани 3D принитирани части за своите пациенти, така че продукт като Tactum може много да помогне за постигането на перфектната форма, която да бъде най-удобна за пациентите, да им позволи да се присподобят лесно, без да изпитват дискомфорт.