В началото на месец септември мобилният оператор Виваком пусна игра „3 години“, с която искаше да благодари на всички клиенти и да раздаде отстъпки на най-запалените фенове на компанията. В магазинна мрежа, в списанието на оператора, на корпоративния сайт бяха разпилени множество кодове, които потребителите трябваше да изпращат посредством SMS на безплатен номер 3333. Най-интересната отстъпка, която искаха феновете беше 100% отстъпка от месечната такса. За целта, клиентите трябваше да изпратят 20 кода чрез SMS. Оказа се, че играта имала допълнителни условия, необявени никъде. Клиентите били принудени да се обаждат на центъра за обслужване на клиенти и да заявят, че искат отстъпката, иначе не я получавали.

От няколко дни в мрежата се появиха множество оплаквания от страна на клиенти. Играта свърши, а повечето все още не са получили очакваната отстъпка. На 123 (номер на Център за обслужване на клиенти) се даваше противоречива информация за това какви са условията на играта, като някои от сътрудниците даваха информация, че само изтеглените с томбола ще спечелят отстъпка, а други пък твърдяха, че всички, изпратили 20 кода, печелят отстъпка. В Общите условия на играта ясно пише, че всеки клиент, регистрирал успешно 20 кода печели 100% отстъпка от месечната такса.

Тук идва най-интересното. Спечелилите от играта Viva Free клиенти не получиха отстъпка, а тези, които са я получили, осъзнаха, че тя не е за цялата месечна такса, а само за част от нея (1 от включените пакети).

В Общите условия на играта пише, че отстъпката ще се активира автоматично, а след проверка на 123 се оказало, че клиентите трябвало да се обадят, за да си я поискат до 7 октомври. Така клиентите, изпратили достатъчен брой кодове, се оказаха „прецакани“.

„100% отстъпка от една месечна такса (или зареждане на стойност 10 лв. за предплатената услуга) Спечелилите ще я получат автоматично в следващата си фактура.“ Общи условия на играта

Има и много клиенти, които са получили потвърдителен SMS, че печелят, а вече втори месец им излизат фактури с фигурираща месечна такса и липсваща отстъпка. Служители на компанията пък твърдят, че „получаването на отстъпката ставало поетапно и щяло да се активира в следващите няколко месеца“.

Виваком видяха суматохата и споделиха чрез статус в официалната си фен страница в социалната мрежа Facebook: Както сме писали многократно, VIVACOM гарантира, че отстъпките ще бъдат получени от всички спечелили в играта независимо дали са се обадили на 123 или не.“ Множество потребители пък се оплакват по форумите, че са получили забрана да пишат на страницата на компанията след задаването на „неудобни въпроси“.

Въпреки това изказване, изглежда вътрешната комуникация в компанията липсва изцяло или връзката се губи по трасето. Във Facebook се твърди, че всички ще получат отстъпка, на 123 се твърди, че клиентите трябва да си я поискат, а в Общите условия пише, че тя се активира автоматично.

Друго оплакване в мрежата на клиент е, че е получил отстъпка, но не получава електронната си фактура. След запитване му е било отговорено, че, забележете, фактури с нулева стойност не се издават. Това, разбира се, е лъжа и операторите са длъжни да издават месечни фактури, без значение от стойността им. Клиентът се е опитал да комуникира чрез имейл с компанията, но отново му е заявено, че отстъпка има, но фактура за съответния месец няма да получи.

Напрежението в мрежата расте, клиенти заплашват, че ако не получат наградите си ще пуснат оплаквания в КЗП и КРС. Те се защитават, че това е тяхно право, а имат и доказателства. Те са свалили официалните Общи условия на играта на устройствата си, имат запазена снимана и страницата от корпоративния сайт.

От Facebook: „Елена Баръмска : Да бяхте упоменали,че печелившите 100% отстъпка за плановете на ВИВА ФРИИ,от играта 3г. Виваком не важи.Да не си правим труда да играем и защо въобще пращате смс,че печелим безплатна такса след,като нищо не печелим.Игра,ама не……..И престанете да триете постовете,ами отговорете на мен и на всички които са подведени с планове на Вива Фрии..“

Можете да прочетете Общите условия на играта в акаунта на потребител nmnikolov тук.

Ако вие имате проблеми с някой от мобилните оператори и искате съдействие или гласност на проблема си, можете да пишете в нашия ФОРУМ.

ЪПДЕЙТ: Получихме официален отговор от Виваком: 

„Здравейте,
Смятаме за правилно и необходимо да отговорим официално.
Всички спечелили от играта на VIVACOM вече са с начислени отстъпки. Тези от тях, които все още не са ги получили, ще ги видят в следващата си месечна фактура. Забавянето при част от клиентите се дължи на това, че голяма част от тях вече са използвали определена отстъпка в месечната такса по друга промоция на VIVACOM или мобилната карта е част от пакетна услуга. За такива случаи обработката на данните и налагането на отстъпките се случва по-бавно, за което поднасяме извинения на абонатите. Всички клиентски жалби по отношение на играта са уважени и разгледани индивидуално, като няма случай на печеливш, който да бъде оставен без награда, стига да е спазил изрично посочените общи правила на инициативата. Изключение прави единствено тарифен план VIVA Free, който е план, създаден от добавки и към който чисто технически не могат да се прикачат обикновените добавки, които важат за всички останали пакети. Има няколко такива казуса, които са разрешени, като допълнителните пакети са закачени на друг мобилен номер в мрежата на VIVACOM на същия потребител или негов роднина. Ако сте абонат единствено на VIVA Free, няма как да получите добавката, но може да я прехвърлите към роднина или приятел.
Благодарим на всички за проявеното разбиране и търпение!“