Mozilla започват да внедряват реклами в Nightly версията на популярния уеб браузър Firefox. Nightly е името на версията, която е в процес на разработка, но при готовност се превръща в официална версия на Firefox.
Компанията започна да предлага реклами под формата на „Sponsored Tiles“ в последното издание на Nightly. При инсталация и първо стартиране се извежда екран, който уведомява потребителя за тази новост. Важно уточнение е , че рекламите могат да бъдат премахнати чрез деактивиране на функцията „directory tiles“.
Концепцията на Mozilla за представяне на началния екран включва следните няколко видове „плочки“:
Directory Tiles – показват сайтове, които биха били полезни на потребителя. С времето те се заменят с най-често посещавани сайтове.
Enhanced Tiles – Това са често посещавани сайтове, които се представят не само с екранна снимка от главната страница, но и с по-обстойни графични елементи.
Sponsored Tiles – сайтове на рекламодатели, които имат сключен договор с Mozilla.
С този ход компанията се опитва да събере приходи, за да може да продължи своята дейност. Mozilla до този момент не събираше средства директно чрез предлагане на реклами в своите продукти, но ръководството ѝ реши, че компанията има нужда от повече финанси, за да може да работи.
Председателят на Mozilla Мичъл Бейкър уточни, че рекламните съобщения няма да следят поведението на потребителите. Спонсорираните съобщения ще бъдат изрично отбелязани като такива и ще бъдат сменяни на всеки 30 дни при обичайно време на сърфиране в интернет.
Очаква се текущите разработки на Nightly версиите на Firefox да се стабилизират и да станат официални около месец ноември тази година.