Blizoo Dimitar Rachkov

Вероятно повечето от вас са дочули за планираната продажба на blizoo. Това, което нас ни вълнуваше не беше дали компанията с над 370 хил. абонати в България ще бъде продадена, а по-скоро кой ще бъде купувачът. В общественото пространство започна да се говори, че два от мобилните оператори Мтел и Глобул биха искали да придобият компанията blizoo, което би увеличило значително пазарната им мощ. Според годишния доклад на КРС за 2012 г., blizoo е на второ място, както по брой абонати на цифрова телевизия, така и на фиксиран интернет. Както споменахме, абонатите им (по неофициални данни) наброяват над 370 хил., а в днешно време да “отидат” толкова много абонати към един от мобилните оператори би довело до значително преразпределяне на пазарните дялове, както и до разширяване на покритието там, където мобилният оператор не успял да го изгради. В последните години предоставянето на няколко услуги в пакет на атрактивна цена е един от основните козове за привличане на нови клиенти, което също води и до увеличаване на средния приход от абонат.

По информация на в-к Капитал обаче продажбата на blizoo се отлага. Една от причините е, че получените оферти от различните телекоми значително се разминват с очакванията на шведските собственици на компанията. Според източници на Капитал, въпреки първоначалния проявен интерес от Мобилтел, въпросът е бил поставен за обсъждане в собственика Telekom Austria Group, като финалното решение е било сделката да не бъде осъществена. Четири независими източника потвърждават, че БТК също е внесла предложение, но от самият телеком не желаят да коментират случая.

Дали в бъдеще ситуацията ще се промени, все още не е ясно. Ясно е обаче, че шансът един от мобилните оператори да разшири пазарната си мощ засега се отлага.