фитнес-и-здраве-2

Ако се чудите защо напоследък производители и разработчици се фокусират все повече върху различни технологии и приложения, свързани с фитнес, здраве и като цяло с физическото ни състояние, то отговорът вероятно се крие във факта, че разполагат с отлична информация за тенденциите в потребителското търсене.

Ново изследване на Flurry Insights ни разкрива това, което технологичните компании очевидно вече знаят: интересът към приложенията за фитнес и здраве се покачва главоломно. Само за последните шест месеца тяхното използване се е повишило с цели 62 %, което е с 87 % по-бърз растеж от този на която и да е друга категория приложения.

Любопитно е да отбележим, че тази тенденция едва сега става толкова видима. Изследователите припомнят, че миналата година използването на мобилни приложения като цяло е нараснало със 115 %, но фокусираните върху фитнеса и здравето са се радвали на „едва“ 49 % ръст. Явно настойчивостта на големите производители в тази област е постигнала целта си, а с предстоящата поява на HealthKit на Apple и евентуалния му конкурент GoogleFit на Google (който все още е само в сферата на слуховете, но със сигурност Google няма да остане без отговор) трябва да очакваме нещата да се развиват с още по-бързи темпове в положителна посока.

Едва ли ще ви изненадаме, ако ви кажем, че дамите са много по-склонни да следят теглото и здравословното си състояние: според проучването 62 % от използващите специализираните в тази област приложения са представителки на нежния пол. Все повече се разширява и възрастовата граница, като най-голям дял имат хората между 35 и 54 години – в тази група са 47 % от потребителите на приложенията, посветени на здраве и фитнес. А вие използвате ли такова?