
Изказвания на Steve Jobs, скрийншотът е направен от Greg Sandoval/CNET
Според собствени проучвания на Samsung, много от потребителите обърквали Galaxy Tab с iPad. Проучването е проведено през 2011 година и е спонсорирано от корейската компания. Интересно е как са стояли тогава нещата, а как стоят сега.
Хората, провели проучването, обаче, убедили Samsung, че разпознаваемостта на марката растяла постоянно и препоръчали на компанията да продължава да произвежда „различни и различаващи се Galaxy продукти“. Самата информация от проучването е била едно от минимум двете доказателства за копиране на дизайна на iPad, представени от Apple в съда миналия месец. Припомняме, че Apple обвини Samsung, че е използвала дизайна на iPhone и iPad при направата на собствени, конкурентни продукти. Samsung от своя страна пък обвинила Apple, че е нарушила няколко от патентите на корейската компания. Според източници на CNET, резултатите от въпросното проучване са били представени в съда от Apple, след като корейската компания е твърдяла, че потребителите вече успяват да различават продуктите им от тези на Apple.
За всички е ясно, че Apple прави всичко по силите си за да докаже, че корейската компания копира продуктите й, като наскоро дори успя да я осъди да й заплати глоба от 1 милиард долара.
Този резултат може би доказва тезата, че думата „Apple“ предизвиква реакции в мозъка на потребителите, еднакви като тези, чути при произнасянето на думата „религия“. Това, разбира се, беше просто едно странно проучване, проведено преди около година, което така и не беше доказано от специалисти.
Спонсорираното проучване сочи също така, че тогавашните продукти на Samsung не са били „главозамайващи и различаващи се по дизайн“.
Ново проучване, проведено тази година, сочи, че от пускането на продуктите от Galaxy серията, разпознаваемостта на марката „Samsung“ се увеличава постоянно. Това, разбира се, е добра новина за корейците, защото това е една от основните им цели.
Нека не забравяме, че пускането на Galaxy S III, може би най-доброто Android устройство на пазара в момента, предизвика абсолютен фурор в мобилните среди. Странното е, че компанията тогава пусна тийзър, който намекваше, че всички потребители на Apple са овце, а реално самата Samsung точно това цели със своите продукти. Apple е най-успешната компания на пазара и Samsung иска да стане точно това. Само преди няколко дни изтече информация, че Samsung ще пусне и облачна услуга, която ще носи името S Cloud, което ужасно много напомня на iCloud. На всички е ясно, че нито Apple, нито Samsung са измислили облачните услуги, но приликата е очевидна. Това е един от малкото примери за „заимстването“ на имена, икони и дизайн.
В интернет се появи една странна новина, според която потребителите започнали да връщат своите Galaxy Tab устройства, след успешното осъждане на Samsung от страна на Apple, защото се чувствали подведени и защото смятали, че ще получат iPad в замяна. Потребителите ли полудяват или компаниите това искат? Ще ви оставим сами да помислите върху този въпрос.
Информация за проучванията: CNET, Greg Sandoval