Изказвания на Steve Jobs, скрийншотът е направен от Greg Sandoval/CNET

Според собствени проучвания на Samsung, много от потребителите обърквали Galaxy Tab с iPad. Проучването е проведено през 2011 година и е спонсорирано от корейската компания. Интересно е как са стояли тогава нещата, а как стоят сега.

Оказва се, че над 50 % от потребителите, които са гледали реклами на Samsung, не са могли да познаят, че това са техни реклами. Те са мислили, че това са реклами на Apple. Спонсорираното проучване показва и, че едва 11 % от потребителите могли да свържат Galaxy Tab с марката Samsung. Тази цифра при Apple била по-различна. Цели 65 % от потребителите свързвали iPad с марката Apple.

Хората, провели проучването, обаче, убедили Samsung, че разпознаваемостта на марката растяла постоянно и препоръчали на компанията да продължава да произвежда „различни и различаващи се Galaxy продукти“. Самата информация от проучването е била едно от минимум двете доказателства за копиране на дизайна на iPad, представени от Apple в съда миналия месец. Припомняме, че Apple обвини Samsung, че е използвала дизайна на iPhone и iPad при направата на собствени, конкурентни продукти. Samsung от своя страна пък обвинила Apple, че е нарушила няколко от патентите на корейската компания. Според източници на CNET, резултатите от въпросното проучване са били представени в съда от Apple, след като корейската компания е твърдяла, че потребителите вече успяват да различават продуктите им от тези на Apple.

За всички е ясно, че Apple прави всичко по силите си за да докаже, че корейската компания копира продуктите й, като наскоро дори успя да я осъди да й заплати глоба от 1 милиард долара.

„iPhone представлява революция, както и потребителите му. Те изпитват изключително голямо удоволствие, когато говорят за своя iPhone“, сочат резултатите от проучването.

Този резултат може би доказва тезата, че думата „Apple“ предизвиква реакции в мозъка на потребителите, еднакви като тези, чути при произнасянето на думата „религия“. Това, разбира се, беше просто едно странно проучване, проведено преди около година, което така и не беше доказано от специалисти.

Спонсорираното проучване сочи също така, че тогавашните продукти на Samsung не са били „главозамайващи и различаващи се по дизайн“.

Ново проучване, проведено тази година, сочи, че от пускането на продуктите от Galaxy серията, разпознаваемостта на марката „Samsung“ се увеличава постоянно. Това, разбира се, е добра новина за корейците, защото това е една от основните им цели.

Нека не забравяме, че пускането на Galaxy S III, може би най-доброто Android устройство на пазара в момента, предизвика абсолютен фурор в мобилните среди. Странното е, че компанията тогава пусна тийзър, който намекваше, че всички потребители на Apple са овце, а реално самата Samsung точно това цели със своите продукти. Apple е най-успешната компания на пазара и Samsung иска да стане точно това. Само преди няколко дни изтече информация, че Samsung ще пусне и облачна услуга, която ще носи името S Cloud, което ужасно много напомня на iCloud. На всички е ясно, че нито Apple, нито Samsung са измислили облачните услуги, но приликата е очевидна. Това е един от малкото примери за „заимстването“ на имена, икони и дизайн.

В интернет се появи една странна новина, според която потребителите започнали да връщат своите Galaxy Tab устройства, след успешното осъждане на Samsung от страна на Apple, защото се чувствали подведени и защото смятали, че ще получат iPad в замяна. Потребителите ли полудяват или компаниите това искат? Ще ви оставим сами да помислите върху този въпрос.

Информация за проучванията: CNET, Greg Sandoval

 

 

Сподели
Предишна страницаNokia се издъни с новата си реклама на PureView
Следваща страницаAmazon показа два Kindle Fire HD таблета
Боби Иванов е технологичен журналист. Работил е във в. “24 часа”, както и като редактор и автор на авторски публикации в онлайн изданието MobileNews, част от Trim Publications Ltd. Темите, които покрива включват бизнес, технологии и телекомуникации в страната и в световен мащаб. Интересите му включват Психология на комуникацията, Социология, Маркетинг и Връзки с обществеността. За контакти: Ivanoff@smartnews.bg