
Facebook обяви данни за второто тримесечие на 2015 г., по време на което компанията е отчела скок в приходите с около 40% до 4.04 млрд. долара, но печалбата е паднала от 791 млн. долара до 719 млн. долара. Оперативните маржове също са намалели до 31% за това тримесечие, след като Facebook увеличи разходите.
Дейвид Уенър, главният финансов директор на Facebook, заяви че компанията е наела почти рекорден брой нови служители за Q2 2015, основно за научноизследователска и развойна дейност. Те работят по проекти за виртуална реалност, дронове и други.
„Преди десет години беше текст. Сега е предимно визуализация и снимки, след това е основно видео и там виждаме глям ръст, но това не е краят на линията. Потапянето в 3D съдържанието е очевидната следваща стъпка след видеото“, отговори Марк Зукърбърг на въпрос какво ще бъде основното приложение на Oculus Rift. Той твърди, че интерактивните социални приложения ще дойдат, след като има стабилна технология за такъв вид видео.
Видео рекламите са една от основните причини за увеличението на приходите на Facebook. Шерил Сандберг, главният оперативен директор на компанията, заяви че търсенето на видео е много голямо. „Ние можем да таргетираме по начин, който е наистина уникален. Можем да таргетираме милениуми, обичащи пикантна храна, което е доста специфично“.
Потребитрелите в социалната мрежа също са се увеличили – всеки ден са активни 968 млн., което е скок със 17%, а работещите със сайта през мобилни устройства са паднали с 10%, достигайки до 1.49 млрд. души. Зукърбург също така отбеляза, че няма планове веднага да бъдат пуснати реклами в Messenger или WhatsApp.