

Google + е една от многото социални мрежи. Помня колко развълнувано чаках официалното пускане на мрежата, за да мога да разгледам какво са ни подготвили от Google. Помня, че помолих един приятел да ми изпрати покана за присъединяване, тъй като аз нямах, а той късметлията – имаше. Помня как този приятел беше обявил в свой Facebook пост, че може да изпрати покани на определен брой хора. Помня, че няколко човека водеха неистов дебат за това кой точно от тях трябва да получи последната останала покана. Помня, че много се радвах на кръгчетата и възможността да споделям още повече неща без излишно да спамя Facebook, разгневявайки пазителите на редките постове в социалната мрежа. Помня, че интересът ми към Google + умря на следващия ден. Вече не помня кога за последен път съм влизала там.
Признавам, че няколко пъти ми е минавало през ума да дам шанс на социалната мрежа на Google, но някак си все не намирах дали желание, дали време да развия профила си и да го заобичам. Дори просто да го използвам за определени цели.

Всичко обаче се промени, когато от американската компания решиха да интегрират социалната мрежа и обичания YouTube. Първо ни притиснаха с условието, че ако не се съгласим на профил, обхващащ Google + и уебсайта за видеосподеляне няма да можем да използваме функцията с коментарите. Лично аз на няколко пъти се опитах да измамя системата, но в крайна сметка дадох съгласието си и просто направих профила си в Google + почти невидим, тъй като не съм почитател на споделянето на информация без мое знание. В Youtube почти не коментирам, но някак невъзможността да го направя, ако реша, ме дразнеше и реших, че един профил в повече не би могъл да ми повлияе негативно. До тук добре.
От Google, разбира се, решиха да не спират до тук и свързването не остана първа, последна, и единствена мярка. Малко по малко промяната продължаваше. Коментарите в YouTube вече не са това, което бяха. Досегашната система за коментари вече е заменена с такава, която е изцяло обвързана с Google +. Промяната все още не е изцяло мащабна, но пък в кратки срокове ще „зарази“ всички акаунти.
[cquote] Трябва да признаем, че мотивацията на Google е похвална [/cquote]
Трябва да признаем, че от американската компанията са изключително мотивирани да развият до крайни предели Google + и да превърнат социалната мрежа в достоен конкурент на Facebook, но методите, които тя използва могат да й повлияят само негативно. Да, заради интеграцията с YouTube всеки ден се регистрират все повече и повече нови потребители, но какъв процент от тях използват своите профили? Повечето са като мен. Принудително се регистрират само, за да имат възможността да продължат да използват пълноценно функциите на YouTube. С неактивни, негативно настроени и изнервени потребители Facebook не би могъл да бъде надминат. Нито Twitter.

Същевременно YouTube също е обект на доста негативни коментари, но фактът, че няма друг сайт за видео споделяне, който да може да бъде достоен негов конкурент сякаш притъпява силата на потребителското недоволство.
Едно е ясно – от Маунтин Вю смучат от пръстите си идеи, с които да популяризират Google + и да го направят водеща сила при социалните мрежи. Засега тя е успешна само на хартия – всеки месец от седалището в Калифорния се хвалят с ръст в новорегистрираните потребители. Google + бавно, но славно си проправя пътя към върха. Да,ама не. Какъв е смисълът от големия брой на потребителите, ако те не искат да ползват услугата и се чувстват притиснати, и подстрекавани да направят нещо, което не искат, само защото желаят да запазят това, което обичат. Смисълът е никакъв. Не твърдя, разбира се, че в Google + няма нито един активен потребител, а напротив, те са доста, но не достатъчно. Това са хора, които са [rquote] Разговор,дебат, комуникация = щастливи потребители, доволен Google [/rquote] открили нещо, което ги привлича в мрежата и са й дали шанс, а тя им се е отплатила. Останалите обаче не се привличат с насилствено придърпване. Там, някъде в Маунтин Вю, в някоя заседателна зала трябва да се измисли не следващата интеграция, а следващата актуализация. Актуализация, която да даде на потребителите едно потребление, което те търсят и желаят. Това се постига чрез диалог с потребителите, чрез съгласуване с тези, които вярват в социалната мрежа и с тези, които не я харесват, и имат конкретна причина за това. Готови ли са обаче от централата на корпорацията на такава стъпка или цифрите говорят повече от доброто потребителско изживяване?
*** Всички публикации отразяват личното мнение на съответния автор и не задължително това на Smart News.