Tesla-Model-S

Адриан Перика е много зает човек. През изминалите 18 месеца, директорът по сливания и придобивки в Apple обикаля света в търсене на доходоносни сделки, разглеждайки всичко от интернет търсачки до системи за обработка на информация и чипове за анализ на човешките движения.

Шопинг терапията на Apple привлече очите на технологичния свят и Уолстрийт, създавайки всевъзможни спекулации около бъдещите планове на компанията, особено след като продажбите на телефони и таблети започнаха да се забавят. Повечето слухове говорят за носими технологии като умни часовници или добре полиран вариант на Apple TV.

Apple обаче мисли мащабно. Много мащабно.

Според източници на The Chronicle, Адриан Перика се срещнал със създателя на електроавтомобилите Tesla, Елън Мъск, в Купертино миналата пролет — по същото време, когато пазарни анализатори започнаха да намекват как Apple трябва да купи новата автомобилна компания. И двете компании отказват коментар на слуховете.

Вестникът също така научи, че Apple настоятелно се вглежда в медицинска техника, главно сензорни технологии, които могат да предскажат сърдечни удари. Начело с учения Томлисън Холман, който изобрети THX и 10.2-каналния звук, Apple проучва как звукът на кръвта, течаща през артериите, се променя при наличието на риск от сърдечен удар.

Тези впускания в здравния и в автомобилния бизнес показват намерението на Apple да разшири портфолиото си от продукти и да предприеме рискове, много по-големи от поредния iPhone или iPad. “Apple трябва непрестанно да разчита на нови продукти, за да расте в посока на визията на покойния Стив Джобс.”, коментира анализаторът Бил Кренър от Edward Jones Investments в Сейнт Луис, САЩ. “Компанията се нуждае от следващото голямо нещо.”

Във вихъра на търсенето

Разбира се, не всеки опит за иновация на Apple може да стигне до крайния потребител — с повече от 160 милиарда долара кеш и инвестиции, ябълката може да си позволи смелите експерименти.

Но ходовете на компанията през последните няколко години създават впечатление за спешност. Откакто тя нае Перика през 2009 г., Apple придобива все повече компании. В задължителния корпоративен отчет пред властите в САЩ миналия месец стана ясно, че е похарчила 525 милиона в сделки само за миналото тримесечие; почти двойно повече, отколкото през цялата предходна година.

Въпреки че iPhone и iPad продължават да се наслаждават на завидна популярност, пазарът в САЩ се пренасища от мобилни устройства. А растящата конкуренция в лицето на Android малко по малко заплашва пазарния дял на iOS. Засега, вниманието на Уолстрийт е съсредоточено върху дългоочаквания умен часовник, iWatch. Заедно с очилата Google Glass, инвеститорите очакват носимите технологии да се превърнат в новото голямо нещо на технологичния пазар.

По всичко личи, че Apple няма да заложи само на iWatch. И само бъдещето ще покаже какво точно крои ябълковата компания, за да продължи традицията на непрестанни иновации, заложена от покойния й основател Стив Джобс.