Ужас, гадост и зараза! Това на ум де… Спомням си времената когато нямах търпение да се прибера от училище, да включа цветния телевизор, да включа „Терминатора“ и да започна да джасам Super Mario като луд. Е! Жалко или не, това вече го няма, а странното е, че някак си ми липсва. Тук е момента отново да се попитам: Повреди ли ме глобалната цифровизация, интерполация, графични карти и процесори? Ох! Ще ми се пред всички вас на глас да кажа: „Моля? Бъркате“! Но не искам да ви лъжа и пак на ум ще си кажа. Май да! Аз съм на 30, със странно разбиране за живота, леко истерично поведение и изкривена ценностна система. Промениха се игрите, променихме се и ние, бъдете сигурни в това. Но хайде да не задълбаваме, защото сутрешното кафе ще ни се стори още по-горчиво.
BEGIN – SINGLE PLAYER
Макар и с малко, но до болка познати 7-8 нива, Супер Марио даде основата на JUMP AND RUN жанра, дори на 8-битов пластмасов кошник с импровизирани джойстици… I’m pretty sure, че доста от вас знаят за какво говоря. Що за проклятие беше това чудо на китайската техническа революция? Пристрастеност към MADE IN CHINA? I DONT THINK SO!
Макар и открай време да сме фенове на стоките по един лев, това, което ни даде тази малка машинка бяха много усмивки, часове престой пред телевизора, я вкъщи, я в приятел. Не се губихме в телевизионни програми или рекламно време, а напротив…забавление идващо от малкия герой с шапка на главата. Често се сещам как се биехме за котролера, дори ей така за здраве. Наистина, като се замисля, сега ми е една идея неадекватно да правиш едно и също нещо стотици пъти, адски много часове без да ти омръзне. Това е едно доказателство колко търпелив е човекът.
NEXT LEVEL
Веднага след появата на версии тип „пиратски“ дискети от сорта на „Super Mario и бобовото зърно”, “Летящият Mario”, “Mario Bros” и др., нещата определено започнаха да излизат извън контрол. Появиха се безконечен брой подобни игри и внезапно започнахме да гледаме като „слон в стъкларски магазин“ т.е не знаеш накъде да тръгнеш.
[cquote] Обвзе ни бърза демотивация, графиката ни стана постна. [/cquote]
Започнахме да коментираме слухове за 16-битова конзола от бъдещето (следва смях в залата), която ще се появи скоро на пазара. Странно, но тогава нямахме солиден източник на информация както е сега и въпреки тази гигантска пречка, новините за иновациите в този бранш не закъсняваха изобщо.
Хубаво е, че толкова години по-късно, холдинга, на който се дължи съществуването на играта, а именно Nintendo Entertainment System, в никакъв случай не се отказа от развитието на поредицата.
Намесиха се още по-модерни принцеси за спасяване, нови и по-зловещи чудовища за побеждаване, нови супер-сили, прекрасни цветни нива с още по-прекрасна музика.
ФАКТ: Super Mario Bros е създадена през далечната 1985 от Shigeru Miyamoto и Takashi Tezuka
FINAL STAGE
Компанията успя да дистрибутира и модифицира до такава степен играта, че NINTENDO WII също прие в себе си последната версия „Super Mario Galaxy“. Уви, проучванията посочиха, че е станала вече болезнено безинтересна и тромава. Досущ като нашето ежедневие, мечтите и ценностите ни. В този момент усетих как кафето ми стана непоносимо горчиво! Вярвате или не, липсва ми 8- битовата пластмасова кутия, неподправените моменти, хилядите шамари, които отнасях, усмивките и истинското щастие. А на вас?
GAME OVER, INSERT COIN!
Изображение: R&M за DIGITAL DOME