В разговор с журналиста и редактор за The Verge Уолт Мосберг, неназован изпълнителен директор на Apple сподели защо слуховете, че компанията ще представи iMessage за Android на WWDC тази година, се оказаха неверни. Обяснението е просто и идва от това, че Apple иска да промотира своята система и продукти.
С няколко думи, директорът на Apple е обяснил, че компанията има достатъчно много активни устройства (общо над един милиард) и потребители, използващи iMessage. Запазвайки приложението ексклузивно за iOS и macOS, Купертино привлича повече нови потребители, които биха искали да имат достъп до тази услуга.
Положението обаче не изглежда същото при Apple Music, споделят от 9to5mac. Тази апликация е налична за Android поради друга причина – в стрийминг бизнеса Apple се конкурират със Spotify и когато бива сключен договор за ексклузивен стрийминг на някой албум, компанията трябва да се стреми този албум да достигне до максимално количество потенциални слушатели.