Социалните мрежи се превърнаха в неизменна част от потребителското ежедневие през последните 2 години. Когато Myspace беше мания, самото използване на такъв сайт доведе до невероятен бум в интернет пространството. Въпреки това обаче „зомбирането“ така и не достигна своя апогей посредством сайта на  Том Андерсън. Можете ли веднага да си спомните лицето му? Много хора ще кажат не. Ясното доказателство за това как социалните мрежи станаха масово средство за комуникация и източник на информация е едно събитие от 4 февруари 2004 г.. Тогава едно момче създава сайт от стаята си в „Харвард“. Можете ли да се досетите кой е той? Тук вече отговорът е гарантирано положителен.

Facebook. Социалната мрежа, която промени не само интернет пространството, но и света като цяло. Разбира се няма как да пропуснем и влиянието на Twitter, който за съжаление не е толкова популярен у нас, но пък е обичан от огромна част от интернет потребителите.

Според скорошно проучване 18% от онлайн времето на хората е прекарано в социална мрежа. Процент, който дори се предполага, че е още по-висок. Тийнеджърите са групата потребители, които прекарват най-много време в социалните мрежи. Независимо дали го правят само за връзка с приятели, разглеждане на страници, менажирането на такива или просто за убиване на време, младите хора са двигателят на тези сайтове.

Вие също най-вероятно сте попаднали на тази публикация посредством линк във Facebook, Twitter, LinkedIn или Pinterest.

За да затвърдим казаното по-горе ще ви представим още няколко статистически данни*, които официално да затвърдят доминацията на социалните мрежи в потребителското ежедневие.

  • От 2006г. насам средното време прекарано в социална мрежа се увеличило повече от двойно – от 2.7 часа/месец на 6.9 часа/месец. Това е обща статистика, представете си само, колко много хора прекарват повече от 7 часа на ден в такъв сайт!
  • През 2008г. 24% от американските граждани са имали профил в социална мрежа. Сега процентът се е увеличил до 56%.

Между различните мрежи няма как да не признаем величието на Facebook, по отношение на средното прекарано време. Второ място героично си делят Tumblr и Pinterest. След тях се нареждат Twitter, LinkedIn и Google+.

Фактът, че Facebook е по-глобалната мрежа не пречи обаче на Twitter, който дава свободата да изразяваш мнението си постоянно. За всичко. За всички. Навсякъде. Постоянно.

„Свободата на словото“ е нетърпимо във Facebook. Непрестанните публикации дразнят останалите потребители и доста често личните впечатления се изразяват по-рядко, защото потребителят се чувства застрашен от нападките на останалите, които доста често стигат до изтриване или блокиране на профила на „постоянния безсмислен писач“. Това в Twitter не само, че не съществува, но напротив. Ако ги нямаше постоянните туитове социалната мрежа едва ли би могла да съществува така успешно. Доказателство за това е, че един от трима американци ъпдейтва своите статуси в Twitter не от къде да е, а от.. тоалетната. Причината за това най-вероятно е всеизвестната история, че в банята идват най-мъдрите мисли. Идеално за Twitter.

Дори да задълбаем още и да търсим допълнителни статистики и проучвания отново ще достигнем до същия извод. Социалните мрежи в момента са в своя апогей. Еволюцията им беше скорострелна, а желанието им за вечна доминация непоклатимо. Изключително рядко може да се намери „запален“ интернет потребител, който да не използва редовно поне една социална мрежа, чието развитие достигна до такова ниво, че вече са неизменна чест и от маркетинговите концепции и PR кампании на всички големи, и малки фирми, корпорации, и компании.

А вие, колко време прекарвате в социалните мрежи?

*Статистическите данни са само за американските потребители.