
На конференцията на музикалната индустрия Midem, провела се в Кан вчера, Дъг Морис, главният изпълнителен директор на Sony Music, потвърди че Apple ще обяви стрийминг услуга на Световната конференция на разработчиците (WWDC 2015). „Ще се случи утре.“, бяха неговите думи.
Това не е толкова изненадващо. От доста седмици се говори, че на WWDC ще дебютира музикалната стрийминг услуга на Apple, a изказването на Морис само потвърждава подозренията. В интервю директорът на Sony Music споделя и какво смята по отношение на услугата като ветеран в музикалната индустрия. Според него навлизането на Apple в света на стрийминга обозначава „повратна точка“, която ще върне музикалната индустрия към предишната й икономическа слава.
Морис коментира и стрийминг модела, който разчита основно на реклами, казвайки: „Spotify никога не рекламира наистина, защото все още не е печеливша услуга. Смятам, че Apple ще рекламира и резултатът от това ще има хало ефект на целия пазар за стрийминг услуги“.
Морис не разкри допълнителни детайли за функциите на новата услуга на Apple, но миналата седмица The Wall Street Journal съобщи, че тя ще струва 10 долара на месец за неограничено слушане на музика, като няма да има безплатна опция, поддръжана само от реклами.