Както ви казахме в края на миналата година, вграденият ad blocker на Google започва да работи в Chrome от днес. Той е наличен при десктоп версията, така и в мобилната (за Android и iOS) такава на браузъра. В по-ранен блог пост Google обясниха накратко как ще работи въпросният филтър за реклами.
Както вече може би знаете, той няма да блокира всички реклами в интернет сайтовете, които посещавате. Вместо това той филтрира „лоши реклами“, които биват класифицирани според стандартите, наложени от Коалицията за по-добри реклами (Coalition for Better Ads). По-контректо, ще бъдат филтрирани реклами на цял екран, реклами тип изскачащи прозорци (pop-up ads), реклами с автоматично стартиращ звук, статични залепени за дадена част от екрана реклами, мигащи такива и т.н. С една дума реклами, които сериозно пречат за нормалното ползване на определен уеб сайт.
След класификацията на уеб сайт според стандартите на Коалицията, Google ще поставя страницата в една от три категории: pass, warning, or failing. Собствениците на сайтове могат да преглеждат класификациите с API и да се погрижат рекламите им да бъдат в рамките на позволеното.
Ако в рамките на 30 дни предупредените уеб сайтове не подобрят рекламите си, Chrome ще започне да блокира всички реклами в тях. При десктоп версията на браузъра, нотификация в адресната лента ще предупреждава, че рекламите в посетения от вас сайт са блокирани. При мобилната версия пък ще виждате нотификация в долната част на екрана на своя смартфон (вижте скрийншотите по-долу).
По думите на Google, целта на функционалността е да подобри рекламите в уеб пространството и 42% от сайтовете, които не са отговаряли на стандартите на Коалицията за по-добри реклами, вече са решили проблемите си.