Година след своето създаване българското мобилно приложение за изучаване на чужди езици Worddio вече има 34 000 инсталации, направени в почти всички държави по света. Броят на регистрациите пък е достигнал 22 158. Апликацията е достъпна за мобилните платформи Android и iOS. Тя предлага над 270 000 думи и фрази, записани на 34 езика от оригинални носители на речта, подредени в групи по нива и теми. По този начин приложението покрива над 90% от населението и езиците, които се говорят масово на планетата. То се позиционира като своеобразна мобилна версия на популярните флаш карти за учене на езици, но в аудио формат, което позволява на учещия да чува правилното произношение на всяка дума.

 

„Създадох Worddio за да отговоря на съвсем реален проблем, пред който се изправих и аз преди няколко години. Тогава се наложи спешно да подобря своя английски език и посещавах редица курсове както в България, така и в чужбина“ – споделя Иван Манев, основател на стартиращия проект. Идеята за приложението му идва именно на едно от тези езикови обучения в Малта, когато той започва да търси мобилни апликации за езиково обучение, но установява, че всички съществуващи имат елемент на интерактивност. Това изисква ангажирането на потребителя и изключва възможността да се използват примерно по време на шофиране, ходене или други ежедневни дейности.

 

„Установих, че липсва приложение, което да е насочено към заетите хора и да им позволява да учат в движение. Затова реших, че това е добра пазарна ниша и мога сам да създам такова. Отзивите от приятелите и семейството ми потвърдиха моята позитивна нагласа и така през 2013 г. се заех с реализацията на проекта“ – добавя още Иван Манев.

 

Той преминава през редица перипетии, успешно участие в състезанието за предприемачи StartUP Weekend, създава една първоначална версия на приложението, от която по-късно се отказва. В сегашния си вид то стартира през ноември 2017 година. Днес – точно година по-късно вече има 34 000 потребители от България, Великобритания, Германия, Русия, САЩ, Гърция, Румъния и много други страни, a интересът непрекъснато нараства. Освен, че улеснява заучаването на нови думи с правилното им произношение, приложението спестява и много време, позволявайки дори на най-заетите хора да го използват пълноценно докато са в движение. Показателно за интереса към апликацията е, че още на шестия месец в целия свят има едва 10 държави, от които то не е свалено нито веднъж. Съвсем наскоро тя спечели и третото място в категория Мобилни апликации на конкурса Сайт на годината 2018.

 

Най-голям брой потребители са посочили като свой майчин език български (75%), следван от английски (9%), руски, гръцки и испански – с по 2 процента. Най-много от тях учат чрез приложението английски език (59%), следван от немски (10%), испански (6%), френски и италиански – с по 4 процента. Статистиката за българските потребителите пък показва, че 71% от тях са избрали да учат английски език, 11% – немски език, 6% – испански език и по 3% – френски и италиански език. Другата по-значима група – тази на англоговорящите потребители – учи най-много испански език (18%), следван от френски (13%), немски (11%), италиански и корейски с по 7%, както и японски език с 6 процента. Средно прекараното време в приложението е 5.3 минути, а максималният брой на уникалните месечни потребители, използвали Worddio в определен месец, е 8790. Във възрастово отношение преобладават обучаващите се между 35 и 44 години, следвани от тези на възраст между 25 и 34 години, както и тези между 45 и 54 години. 53.3% от потребителите на приложението са жени, а 46.7% – мъже.

 

Иван Манев е убеден, че през следващите години нуждата от подобни езикови приложения ще нараства. Според него навлизането на изкуствения интелект в този сегмент няма как напълно да обезсмисли знаенето на чужди езици и да го замести с интелигентен софтуер за преводи в реално време. „Всеки език и всяка култура си имат своите особености, които няма как да бъдат предадени изцяло от изкуствен интелект. Затова и в обозримо бъдеще нуждата да знаем чужди езици няма да изчезне“ – убеден е стартиращият предприемач. В бъдеще той планира да разшири възможностите и обхвата на своето приложение, да го интегрира по-тясно със специфичните нужди на езиковите училища и школи, както и да създаде общности от потребители по градове.