Световната верига школи за дигитално образование Logiscool стартира поредица от образователни събития, които имат за цел да въведат публиката в някои от най-иновативните технологични области и да ги представят на по-разбираем език. Първото издание на поредицата от LIVE! интервюта беше на тема “Виртуална реалност: Дигиталната плетка на настоящето и бъдещето”. В него взе участие основателят на VRtual Space Венцислав Луканов, а самото събитие може да бъде гледано на запис тук.

 

В рамките на онлайн лекцията бяха разгледани разликите между виртуалната и добавената реалност и възможностите, които дават тези технологии за развитието на обществото ни.  Докато виртуалната реалност (virtual reality – VR) напълно ни откъсва от нашето обкръжение и ни пренася някъде другаде, то добавената реалност (augmented reality – AR) по-скоро го надгражда с дигитално съдържание, което можем да видим заедно с реалния свят около нас. Смесената реалност (mixed reality – MR), от своя страна, ни позволява без мобилни телефони, а само с жестове да управляваме това дигитално съдържание.

 

Лекторът в събитието на Logiscool наблегна на различните приложения на тези технологични концепции, които по думите му вече са активна част от нашето ежедневие. В медицината, например, чрез виртуална реалност могат да се лекуват различни фобии, като страх от високо или паяци. Тя също може да подпомогне периода на свикване с роботизирани протези при пациенти, претърпели загуба на крайници.

 

Добавената реалност, от своя страна, намира приложение в индустриалния сектор. Пример за това са специално разработени очила с окуляр, които помагат на инженерите да се ориентират по-бързо в работната си среда и да бъдат със свободни ръце, докато работят. Само поглеждайки към даден маркер или qr код, те могат да виждат информация за състоянието на машините около себе си или да достъпват различни видове чертежи.

 

Друг извод от LIVE! събитието на Logiscool е, че пространствена визуализация на дигитални сцени и холограми могат да подпомогнат значително образователния процес у нас. Те могат да се използват за онагледяване на учебния материал и така да го направят по-достъпен за учениците. Българската стартъп компания VRtual Space разработва образователни помагала и каталози, надградени с дигитален слой, който е видим през мобилно устройство. Чрез тях учебното съдържание “оживява” пред очите на децата и така те го разбират и запомнят по-лесно.