
Съдебното дело между гигантите Apple и Samsung продължава, като благодарение на това продължават да се появяват и документи, показващи тактиките и политиките на двете компании. След последния процес стана ясно как корейците се опитват да убедят журито, че успехът на техните Android телефони се дължи предимно на маркетингова стратегия, а не на копиране от устройствата на Apple.
На съдебната скамейка продължават да сядат експерти на Samsung, като убедителната реч от последния процес дойде директно от маркетинг директорът на корейската компанията за Америка Тод Пендълтън. Той твърди, че дори не е знаел, че Samsung е правела смартфони, когато започнал работа през 2011 г. – „Мислех, че хората знаят Samsung от телевизорите й. Но по отношение на смартфони не е имало изразено внимание за това какви са били нашите продукти.“
Кампанията „Next Big Thind“ на корейския гигант успя да разгневи Applе, като Пендълтън заяви, че дори е препоръчал рекламните клипове да бъдат пуснати с цел да провалят старта на продажбите на iPhone. Така много пари са били наляти в реклами, които се подиграват на продуктите на Apple, както и на техните клиенти (клипът по-долу).
Адвокатите на Apple са използвали времето, което са имали за кръстосан разпит, показвайки имейли на един от изпълнителните директори на Samsung, в който е написано: „Побеждаването на Apple вече не е просто цел. Това е нашата стратегия за оцеляване… Ще има цунками, когато iPhone 5 дойде.“ От всичко написано става ясно, че стратегията за отбрана на Samsung е компанията да се отдръпне от скъпите искове за нaрушаване на патент, насочвайки вниманието към много по-малко противоречивите маркетингови тактики за популяризиране на своите смартфони.