Денят дойде! Лидерът на пазара за телекомуникации – Мтел разкри днес официално новата си корпоративна идентичност. Ние първи ви показахме как ще изглежда новият сайт на компанията, както и снимки на магазините. Събитието се състоя на бул. Витоша в столицата, като самият изпълнителен директор Андреас Майерхофер вдигна завесата и представи новото лого на компанията, акомпаниран от новия финансов директор Милан Залетел.

Промяната е цялостна – от философия до лого 

Новият бранд на Мтел съдържа и представя вътрешната промяна – във философията и ценностите на компанията и в променения й фокус. Новият образ на Мтел се появява, за да покаже вече заложената стратегия за позициониране като компания, близка до клиента, която му предоставя цялостни телеком решения. Във фокуса е клиентът като личност.

Със своя нов бранд компанията казва: „Повече за теб”. А това означава повече възможности за общуване, повече услуги, повече прозрачност, повече гъвкавост, повече внимание и грижа за всеки един от клиентите. В слогана са закодирани трите ценности, които екипът на Мтел е приел да следва: без усилия, лично отношение, лидерство. 

„Новата ни визия разкрива промяната ни в дълбочина – във философията и културата на Мтел“, казва главният изпълнителен директор Андреас Майерхофер. „Нашата цел е все повече да ни възприемат като lifestyle provider, като партньор, който улеснява живота ви, и който открива за вас безкрайни възможности във всеки момент от ежедневието ви.”

Новото лого и новите визуални елементи носят усещането за движение и идват със заявка да се развиват в следващите години. Логото е образувано от символ, който представлява знаковата за Мтел буква „М”, стилизирана във формата за безкрайност, и текстова част „tel”. Символът „М” е изпълнен в богата цветова палитра, която обаче, остава в гамата на запазеното за компанията червено. Така в новото и различно лого все пак е заключена и приемственост с предишния знак на компанията.

„Процесът по създаване на новия Мтел беше като магия, изпъстрена с много любов, позитивна енергия и вълшебства. В деня на неговия официален прощъпулник му пожелаваме да изпълни мисията си – да бъде себе си – по човешки емоционален, близък, с добри и лоши дни като всички нас, търсещ, вървящ напред, модерен, с младежки дух, безспирен. Нека го води символът на безкрая, който вече е заложен в неговото ДНК.” споделя Мария Опренова, лидер на проекта.

Новият бранд е вплетен и в дизайна на магазините. Мтел започва новата си ера с 60 изцяло обновени магазина, като постепенно всичките 180 магазини на компанията ще бъдат преустроени. Новият им дизайн също поставя клиента в центъра и му помага да се ориентира много по-лесно в морето от телеком предложения и възможности.

Новата корпоративна идентичност на Мтел е не само обещание, което оттук нататък ще бъде доказвано пред клиентите всеки ден, но и резултат от промяна, за която компанията работи през последната година, и която има една цел – да улесни клиентите и да им помогне да осъществят своите желания без усилие.

Промяната не започва от днес 

Компанията е първата и единствена до момента у нас, която отговаря в рамките на 24 часа на получените по електронен път искания или въпроси на клиенти. Срокът за отговор на запитвания и оплаквания, получени през всички възможни канали за обратна връзка, е драстично съкратен на 7 дни. Клиентите на Мтел разполагат с възможно най-широката гама от канали за обратна връзка – център за обслужване на клиенти *88; имейл или on-line секцията „Въпроси и отговори” на сайта на компанията; чат със сътрудник обслужване на клиенти в социалната мрежа Фейсбук. Електронен регистър осигурява възможност за подаване на искане, предложение или оплакване във всеки магазин на телекома.

Мобилтел отвори и свой онлайн магазин на адрес  http://eshop.mtel.bg/, където клиентите могат да пазаруват удобно и лесно устройства на изплащане, което им спестява една месечна такса. Всички, пазаруващи в брой, получават 5% намаление от цената на купеното устройство. е-Магазинът подарява на всеки нов клиент USB флашка с 4GB памет. Доставката е безплатна, а всички въпроси  получават отговори в чат със служител на компанията.

В отговор на клиентските очаквания Мобилтел опрости фактурите.  Сега те са с нов дизайн и по-удобни за четене. Достатъчен е един бърз поглед, за да може клиентът да се ориентира в информацията за ползваните от него услуги, такси и отстъпки. Цялото съдържание е организирано така, че да бъде максимално разбираемо и да пести времето на клиента.

Освен подобряване на обслужването, през последната година компанията работи интензивно и върху подобряване на постиженията в техническата област, което позволи на Мтел да запази високото качество на предлаганите услуги. Телекомът е с най-голямо 3G покритие по територия – 89.50 процента, по данни на Комисията за регулиране на съобщенията.

Мтел е телекомът, който предлага разговори с кристално качество в своята мрежа. След като през миналата година компанията осигури в местата с 3G покритие HD (high definition) звук при разговор, вече и 2G мрежата на телекома поддържа новата технология. Тя позволява на клиентите да провеждат телефонен разговор без никакви смущения в сигнала и да чуват кристално ясно всяка дума, дори ако се намират в шумна среда.

Как звучи безкрайността?

Компанията започва търсенето на етимологията на „М”, изхождайки от идеята, че безкрайността представлява непрекъснато движение без начало и край, което графично се изобразява в синусоидна крива или вълна. Първоначално се стига до идеограмата, изобразяваща „вода” в езика на древните египтяни, след което произходът на латинското „М” отвежда търсенето към финикийското „М”, което също е означавало „вода”.

Така идва изводът, че в много от древните култури „М” се свързва с течност – това е динамичен елемент, представляващ вълните на водата, чиято символика наподобява знака за безкрайност.

Можете да чуете и изтеглите мелодията от тук:

Магазините: 

Новата корпоративна идентичност на Мтел е отразена и в дизайна на магазините. Мтел започва новата си ера с 60 изцяло обновени магазина, като постепенно всичките 180 търговски обекти на компанията ще бъдат преустроени. Новият им дизайн също поставя клиента в центъра и му помага да се ориентира много по-лесно в морето от телеком предложения и възможности.

Водена от идеята, че това е  място, в което клиентът най-силно усеща бранда, компанията залага на цветове, материали и форми, които носят идеята за светлина и топлина.

Започвайки от тавана с вълнообразни линии, минавайки през мебелите, изградени от модулна система, и стигайки до неочакваното съчетание на материалите отвън, Мтел магазините наподобяват безкрайния поток на комуникацията.

Вътрешното пространство е разделено на зони. Във всяка от тях са разположени продукти и услуги, които могат да бъдат тествани и усетени. Такива са съответно зоните за смарт телефони, интернет, пакетни услуги, Мтел клуб, аксесоари и телефони.

Уютна и красива, в дъното на магазина е разположена и специалната  домашна зона. В нея, като у дома си, клиентите могат да се разположат и тестват  услугите за дома на Мтел – цифрова телевизия, домашен телефон и интернет.

Непосредствено  до домашната зона е разположена стена със светещи екрани, които представят философията на бранда. В някои от магазините върху бранд стените са разположени 3D лога.

С нова униформа ще бъдат и служителите, които ще посрещат клиентите.