
Ако не сте чували за Елън Мъск, първото нещо, което трябва да знаете, е че той е изумителен. Започва да трупа богатството си през деветдесетте години, след като продава разработената от него и брат му софтуерна компания на Compaq. Също е основал X.com, който се е слял с компанията, притежаваща PayPal. След това Мъск го е развил и продал през 2002 година. През същата година основава SpaceX – компанията, която разработва иновативни космически кораби за превоз на хора. Две години по-късно основава Tesla Motors, която пък от своя страна разработва високо технологични електрически автомобили.
Въпреки че Tesla Motors не е единствената компания в сферата на електрическите автомобили, тя е единствената, която е усъвършенствала невероятен модел за зареждаща станция. Шофьорите, притежаващи Tesla, плащат малко повече в началото, но след това имат безплатен достъп до Supercharger станциите. След като буквално преди дни Tesla пусна на пазара новия ModelS във Великобритания, Мъск разкри една доста спорна идея, която да помогне да се тласне напред индустрията на електрическите автомобили, дори и това да коства патентите на компанията. Идеята е свързана с патентите за Supercharger станциите и самите автомобили.
Елън Мъск се оплакал от факта, че много автомобилни компании не правят почти нищо, свързано с разработването на екологосъобразни коли, и това вероятно е така заради прогресивно повишените изисквания на разпоредбите. Иноваторът твърди, че не иска Supercharger да се превърне в непристъпна крепост, която да бъде достъпна само за автомобили Tesla и цялата идея ще подтикне други компании да се включат, защото няма от какво да се притесняват – технологията вече е доказано, че работи. Съществуването само на един вид зареждаща станция за електрически автомобили е логично, защото нека се замислим – традиционните автомобили нямат различни бензиностанции за всяка марка кола.
В момента в Северна Америка има 94 Supercharger зареждащи станции, 20 във Европа и 3 във Азия, като се очаква броят им да нарасне. Обикновено станциите се дават за използване без наем, като повечето от тях използват слънчеви панели, което прави още по-лесни да се предоставят за безплатно ползване. Мъск изисква от другите компании да се съгласят с политиката „безплатно завинаги“, ако ще използват технологията му.
През 2013 година Tesla Motors е продала 22 500 автомобила и се очаква броят тази година да нарасне до 35 000. Мъск също смята, че успехът се дължи на удобството на Supercharger станциите и по-дългия живот на батериите. Tesla Model S в момента е с цена от $69 900, като от компанията се надяват до няколко години да имат модел на цена от $35 000.