Facebook влиза в пряка конкуренция със сайта за споделяне на видео съдържание YouТube по отношение на печалбата от реклами. Социалната мрежа предлага на големи рекламодатели, като NBA и Fox Sports, част от печалбата от техните спонсорирани съобщения. За първи път Facebook споделя приходите от видео съдържание със свои партньори. От този ход стратегията се оказва следната – споделянето на съдържание във Facebook не само ще позволи позиционирането му, но и ще донесе част от приходите, които социалната мрежа получава.
Това може да се приема като влизане в конкуренция с YouТube, който доминира в мрежата като най-голямата платформа за споделяне на видео съдържание. Facebook успя да привлече голяма част от създателите и разпространителите на съдържание, така че подобна стратегия щеше да се развие рано или късно. YouТube също предлага програма, където се споделят приходите от рекламно съдържание, като някои от най-големите интернет звезди се издържат единствено чрез създаване и разпространение на видео съдържание в платформата.
Facebook предлага не само същите възможности, но и още нещо – социалната мрежа ще показва видео на самите потребителите, без те да го търсят по ключови думи или заглавие. Последните пък ще могат да гледат видеата, които ще се показват като реклами, без дори да са абонирани за съответния профил или страница.
Това няма да се отнася до всички клипове в общия поток. Ще се въведе нова функция в социалната мрежа, която се казва „препоръчани видеа“, където ще се позиционира само видео съдържание. Ако потребител кликне на дадено видео, което е категоризирано по някаква тема, той ще бъде отведен към препоръчаните видеа, където ще може да избере подобни клипчета.